ویدیو؛ 6 کشته در انفجار محموله ترقه در گمرک اردن!

دوشنبه 4 آبان 1394 - 23:26

العالم ـ بر اثر انفجار کانتینر صندوق حامل مواد ترقه و وسایل آتش‌بازی در ساختمان قدیم اداره گمرک در امان پایتخت اردن، 6 نفر کشته و 20 نفر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اهالی پایتخت اردن از کشته شدن 6 نفر و زخمی شدن 20 تن دیگر در انفجاری که بر اثر آتش گرفتن کانتینر حامل مواد آتش زا در ساختمان قدیم اداره گمرک روی داد، بهت زده شدند. با وجودی که اعلام شد این انفجار بر اثر بی احتیاطی در هنگام تخلیه کامیون ترقه و مواد آتش زا روی داد؛ اما عبدالله النسور نخست وزیر اردن و نیز وزیر کشور و مدیر امنیت عمومی برای بررسی این امر وارد عمل شدند.

این حادثه نگرانی بسیاری ایجاد کرد و مدیر عمومی اداره گمرک اعلام کرد که این انفجار بر اثر بی احتیاطی یکی از کارکنان در هنگام تخلیه کانتینر ترقه و وسایل آتش بازی روی داد که در میدان مخصوص نگهداری وسایل نقلیه دست دوم در اداره گمرک قرار داشت.

منذر عساف مدیر عمومی اداره گمرک تاکید کرد این صندوقهای حاوی مواد آتش زا که در میدان گمرک در امان در حال تخلیه بودند، پیشتر توسط یک تاجر در مزایده علنی خریداری شده بود.

وی افزود: وسایل نقلیه نزدیک محل آتش سوزی بر اثر این حادثه اسیب دیدند؛ اما نیروهای دفاع مدنی به سرعت وارد عمل شدند و برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی اداره گمرک سریعا برای تخلیه اینگونه صندوقهای حاوی مواد آتش زا که تاکنون در اداره گمرک نگهداری می شدند، اقدام خواهد کرد.

گسترش پدیده آتش بازی و ترقه بازی و تجارت آن به سبب خسارتهای ناشی از آن، به عامل نگرانی برای برخی از اردنی ها تبدیل شده است.

 

 

 

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها