صحنه هایی از پیشروی ارتش سوریه در ریف دمشق

شنبه 9 آبان 1394 - 15:14

ريف دمشق (العالم) - ارتش سوریه پس از درگیری های شدید با گروههای تروریستی و کشته و زخمی شدن تعدادی از تروریست ها در اطراف جاده بین المللی حرستا در شمال شرق دمشق پیشروی و با تقویت مواضع نظامی خود در عین ترما در ریف دمشق راه امدادرسانی تروریست ها را قطع کرد.

"مازن سلمو" خبرنگار شبکه خبری العالم از ریف دمشق گزارش داد: ارتش سوریه با اجرای عملیاتی برق آسا در اطراف جاده بین المللی حرستا پیشروی کرد و توانست شرکت مرسدس را از سیطره تروریست ها باز پس بگیرد در همین حال سایر واحدهای ارتش در غرب جاده بین المللی حرستا پیشروی کردند.

تعقیب تروریست ها در قلب وادی عین ترما
ارتش سوریه با تقویت مواضع نظامی خود در وادی عین ترما در ریف دمشق مانع نفوذ تروریست ها شد و با توپخانه استحکامات گروههای تروریستی را در ساختمان های نیمه مخروبه هدف قرار داد.
یکی از سربازان سوری به خبرنگار العالم گفت: ما در قلب وادی عین ترما تحرکات تروریست ها را شبانه روز زیر نظر داریم و برای دفاع از کشور ایستاده ایم تا با هرگونه تحرکات تروریست ها برخورد کنیم.
واحد حمله زمینی ارتش سوریه از همین نقطه تحرکات تروریست ها را برای جلوگیری از کمک رسانی به عناصر خود در منطقه جوبر که در مجاورت آن قرار دارد، رصد می کند.
یک سرباز سوری دیگر گفت: ما اینجا هستیم تا هر گونه حرکتی از سوی تروریست ها را رصد و متوقف کنیم. خواه انسان باشد یا خودرو یا هرچیز دیگر. می خواهیم تروریست های این منطقه را از بین ببریم و همان طور که از طریق دستگاههای برقراری تماس متوجه شده ایم بیشتر آنها اتباع کشورهایی غیر از سوریه و حتی غیر عربی هستند.
تثبیت مواضع نظامی ارتش سوریه در این منطقه، قطع راه های کمک های نظامی به تروریست ها از شهر عین ترما و کامل کردن محاصره امنیتی غوطه شرقی از سمت جنوب، تروریست ها را در تنگنا و فشار قرارداده است. همچنین براساس داده های میدانی، موفقیت ارتش سوریه در محور عین ترما به کامل شدن و اتمام عملیات نظامی ارتش در جوبر کمک می کند.

خبرنگار العالم گزارش داد: وادی عین ترما نقطه ای است که ارتش سوریه را از گروههای تروریستی جدا می کند و ساختمانهای تخریب شده در آن خطوط تماس با گروههای تروریستی به شمار می آید. ارتش از طریق استحکامات نظامی این منطقه تحرکات تروریست ها را رصد می کند و می تواند آنها را مستقیم هدف قرار دهد.

پربیننده ترین خبرها