پوتین:از منافع روس‌ها در یمن، سوریه و لیبی دفاع می‌کنیم

پوتین:از منافع روس‌ها در یمن، سوریه و لیبی دفاع می‌کنیم
جمعه 15 آبان 1394 - 07:36

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که کشورش همواره از منافع اتباع روسی در خارج اعم از اتباع مقیم در سوریه، لیبی و یمن دفاع خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "روسیا الیوم"، "ولادیمیر پوتین" دیروز (پنج شنبه) در پنجمین کنگرۀ جهانی اتباع روسیه در خارج از کشور گفت: فرزندان میهن که در خارج از کشور به سر می برند باید کاملا اطمینان داشته باشند که ما از منافعشان دفاع می کنیم به ویژه هنگامی که در شرایطی دشوار و پیچیده مانند شرایط لیبی، سوریه و یمن گرفتار می شوند.

وی خاطر نشان کرد که پشتیبانی از اتباع روسیه در برابر هرگونه تبعیض، یکی از وظایف اساسی مسکو است و منظور از تامین حقوق اساسی، مواردی مانند حقِ تحصیل به زبان مادری و حفظ آداب و رسوم فرهنگی کشورشان است.

رئیس جمهوری روسیه از اعمال برخی محدودیت ها در برابر فعالیت های فرهنگی روس ها در برخی کشورها ابراز نگرانی و تاکید کرد که این گونه محدودیت ها با انگیزه هایی سیاسی صورت می گیرد.

ولادیمیر پوتین همچنین تاکید کرد که مسکو، به حمایت از رسانه های روس زبان در خارج از کشور ادامه خواهد داد زیرا این رسانه ها به مقابله با تبلیغات ضد روسی کمک می کنند.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها