ایران درسطح معاون وزیردرنشست وین شرکت می کند

ایران درسطح معاون وزیردرنشست وین شرکت می کند
جمعه 22 آبان 1394 - 20:27

العالم - حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در نشست روز شنبه وین برای رسیدگی به مساله سوریه، شرکت می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آخرین دور مذاکرات پیرامون بحران سوریه، با حضور وزرای خارجه ایران، آمریکا، فرانسه، روسیه، مصر، اردن، عربستان انگلستان، قطر، ترکیه، امارات متحده عربی، آلمان، عراق، عمان، لبنان، چین‌، نماینده اتحادیه اروپا و نماینده سازمان ملل در امور سوریه هشتم آبان ماه در شهر وین برگزار شد.

پیش از آن نیز نشستی با حضورروسیه، آمریکا، عربستان و ترکیه برگزار شده بود.

درنشست بیست و سوم آبان ماه ( فردا) قراراست نمایندگان دولت سوریه و مخالفان دولت این کشور نیز حضور یابند.

تعیین گروه های تروریستی و توافق درباره ادامه کار، دستور کار این دور از گفت و گوهای وین است.

حضور ایران در این نشست درسطح معاون وزیر به دلیل همزمانی سفر محمد جواد ظریف به همراه رئیس جمهوری ایران، به ایتالیا و فرانسه اعلام شده است. 

کميته مقدماتی گفت وگوهای وين در مورد سوريه با بررسی فهرست گروهک های تروريست و فهرست سوری های شرکت کننده در هيئت يکپارچه اپوزسيون سوريه٬ دوروز قبل فعالیت خود را آغاز کرد.

يکی از مسائل مورد اختلاف٬ کشورهای شرکت کننده در نشست وین مشخص شدن فهرست گروههای مسلح به دو دسته ميانه رو و تروريستی است٬ که بر اساس همين فهرستها قرار است از ميانه روها برای شرکت در مذاکرات دعوت به عمل آيد و با تروريست ها بطور يکپارچه مقابله شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها