کشف گور دسته جمعی زنان ایزدی در سنجار

کشف گور دسته جمعی زنان ایزدی در سنجار
شنبه 23 آبان 1394 - 22:51

العالم - نیروهای کرد عراقی یک گور دسته جمعی در شهر آزادشدۀ سنجار (واقع در غرب عراق) کشف کردند که اجساد ده‌ها زن میانسال و مسنّ ایزدی در آن بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم و به نقل از یک مقام محلی، گروه تروریستی داعش زمان تسلط بر شهر سنجار، این زنان را اعدام کرده بود. شهر سنجار جمعه گذشته از دست گروهک تروریستی داعش آزاد شد.

شهر سنجار بیش از یک سال پیش در کنترل داعش بود و روز جمعه در یک عملیات نظامی به فرماندهی نیروهای کرد و حمایت نیروی هوایی عراق آزاد شد.

"میسر حاجی" عضو شورای محلی شهر سنجار در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: بر اساس گواهی برخی دختران جوانی که توانسته بودند از چنگ آنان فرار کنند، اجساد 78 زن چهل تا هشتاد ساله در این گور وجود دارد.

وی افزود: به نظر می رسد داعش دختران جوان را به اسارت برده و زنان پا به سن گذاشته را اعدام کرده است.

"محمد خلیل " مسئول محلی منطقه سنجار نیز بر کشف این گور دسته جمعی که اجساد حدود هشتاد قربانی زن سنجاری در آن است، تاکید کرد.

گروه تروریستی داعش اگوست 2014 (مرداد 93) بر سنجار تسلط یافت و جنایتهای بی شماری در حق گروه اقلیت ایزدی های ساکن این منطقه به ویژه زنان آن انجام داد.

سازمان ملل اعلام کرده که حمله به ایزدیها کشتار جمعی بوده است و موزه هلوکاست در واشنگتن نیز روز پنج شنبه بر اساس گزارشی مستند با دلایل جمع آوری شده در شمال عراق، تاکید کرده که طائفه ایزدیها قربانی کشتار جمعی گروه داعش شده اند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها