یک میلیون یمنی در معرض کشتار جمعی

یک میلیون یمنی در معرض کشتار جمعی
سه شنبه 26 آبان 1394 - 15:11

ائتلافِ غیرنظامیِ رصدِ جنایت های تجاوز به یمن، اعلام کرد که یک میلیون یمنی در صعده و حجه، در معرض کشتار جمعی قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ائتلاف غیرنظامی رصد جنایت های تجاوز به یمن، در سی و سومین گزارش خود که روز دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در صنعا پایتخت یمن رسانه ای شد، فاش کرد که بیش از یک میلیون شهروند یمنی از ساکنان استان های صعده و حجه، در معرض کشتار جمعی با سلاح های ممنوعه بین المللی قرار گرفتند یا ناچار به کوچ اجباری از مناطق، روستاها و منازل خود شدند یا منازلشان در حملات وحشیانه و بی هدفِ سعودی ها و آمریکایی ها بمباران شد؛ بمبارانی که هشت ماه است در میان سکوت مشکوک جامعه جهانی، کشورهای عربی و اسلامی، همچنان ادامه دارد.

بر پایه این گزارش، شمار قربانیانِ غیرنظامیِ تجاوز به یمن به 23 هزار و 553 تن افزایش یافته است که 7495 تن از تعداد شهید و 16 هزار و 58 تن زخمی شدند که شمار زیادی از آنان زن و کودک بودند.

این ائتلاف غیرنظامی تاکید کرد که این آمار کامل نیست و علت این مساله، ناتوانیِ نماینده های این ائتلاف از رسیدن به مناطقی است که دیوانه وار و مستمر، تحت بمباران دشمن متجاوز هستند.

در این گزارش خاطر نشان شده است که متجاوزان سعودی، در مدت 225 روز 105 تانکر آب و شبکه آبرسانی، 14 فرودگاه، 108 نیروگاه و پست برق، 340 پل و جاده، 104 شبکه ارتباطات، 10 بندر، 244 بازار، 472 انبار مواد غذایی، 52 مرکز گردشگری، 212 جایگاه سوخت، 1231 مدرسه و مرکز آموزش، 844 ساختمان دولتی، 103 مرغداری، 161 کارگاه، 29 ورزشگاه، 34 دانشگاه، 214 مرکز درمانی و بیمارستان و 564 مسجد را در استان های مختلفِ یمن، نابود کردند.

ائتلاف غیرنظامی رصد جنایت های تجاوز به یمن، ضمن برشمردن جنایت های عربستان در استان های مختلف یمن، تاکید کرد که در استان های صعده و حجه، حدود یک میلیون یمنی، در معرض کشتار جمعی قرار دارند.

این ائتلاف، از جامعه جهانی خواست ضمن متوقف کردن تجاوزات عربستان سعودی، از سلاح رساندن به نیروهای ائتلاف حمله به یمن دست بکشند و عاملان جنایت های جنگیِ ارتکاب شده در یمن را محاکمه کنند.

در پایان این گزارش، از سازمان ملل و سازمان های بین المللی درخواست شده است نام مسؤولان حملات هوایی و مجریان این حملات اعم از خلبان های اسرائیلی، آمریکایی، انگلیسی و مزدوران دیگر کشورها را اعلام کنند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها