تکرار سناریوی ناتوانی سعودی ها در مهار سیل+عکس

تکرار سناریوی ناتوانی سعودی ها در مهار سیل+عکس
چهارشنبه 27 آبان 1394 - 16:50

العالم- ساکنان شهر جده امسال هم مانند سالهای گذشته با نخستین بارش ها با سیل های ویرانگر در کوچه و خیابان های شهر خود روبرو شدند که زندگی آنان را به هم ریخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بارش باران های سیل آسای دیروز و امروز در شهر جده شهروندان این شهر را خانه نشین کرد.

بارش باران های سیل آسا در استان جده عربستان سبب غرق شدن جاری شدن سیل در خیابان ها و غرق شدن خودروها شد.

بر اساس این گزارش، مقام های عربستان سعودی که همه ساله با چنین معضلی دست گریبانند ، از شهروندان خواستند از خانه خود خارج نشوند و همچنین بسیاری از خیابان ها و معابر در شهر جده بسته اعلام شد.

سخنگوی هلال احمر منطقه مکه مکرمه اعلام کرد اتاق عملیات در جده تاکنون بیش از هشتاد درخواست و گزارش دریافت کرده اند که به آنها پاسخ داده شد.

رسانه های سعودی از مرگ چندین نفر بر اثر سیل و خسارت های مالی در جده خبر داده اند.

سیل ویرانگری اواخر آذرماه سال 1388 موجب مرگ دست کم 100 نفر و زخمی شدن 350 نفر دیگر از ساکنان شهر جده شد.

به دنبال این رویداد تعدادی  19 از مسئولان و کارکنان نهادهای دولتی محلی به عنوان مسببان سیل جده ، دستگیر، محاکمه زندانی شدند.

پرونده سیل جده یکی از مطرح ترین پرونده های فساد در سالهای اخیر در عربستان بوده است که گفته شد، در این پرونده اسامی شماری از شاهزاده گان سعودی به میان آمد.

برخی منابع مخالف درعربستان گفته بودند که شاهزادگان سعودی پیمانکار ساخت کانال و شبکه فاضلاب شهر جده برای مقابله با باران های سیل آسای این شهر بوده اند و این پروژه را اجرا کرده اند. درپی اجرای این پروژه، شهر جده دوباره شاهد به راه افتادن سیل بزرگی بود که باعث کشته شدن شماری از شهروندان عربستان و تخریب اموال آنها شد.

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها