استقرار یک واحد توپخانه ارتش روس در سوریه

استقرار یک واحد توپخانه ارتش روس در سوریه
پنج‌شنبه 28 آبان 1394 - 11:19

برخی رسانه‌ها براساس یک نقشه منتشرشده از سوی ارتش روسیه مدعی شدند که یک واحد توپخانه ارتش روسیه در حوالی شهر حمص در سوریه مستقر شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت السومریه نیوز، نقشه مفصل سوریه در جریان نشست مسئولان وزارت دفاع روسیه با ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور در شبکه تلویزیونی رسمی روسیه نمایش داده شد. روی این نقشه نام گردان 120 توپخانه ارتش روسیه در حوالی 60 کیلومتری جنوب شهر حمص درج شده بود که ارتش سوریه در آنجا مشغول نبرد است.

در این نشست والری گراسیموف رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه به طور مشروح عملیات زمینی در سوریه را شرح داد و گفت: ارتش سوریه به همراه نیروهای همپیمان خود در حال انجام این عملیات است.

این در حالی است که دیمتری بیسکوف سخنگوی کرملین روز چهارشنبه بار دیگر حضور نیروهای زمینی کشورش در سوریه را تکذیب کرد. بیسکوف تاکید کرد: ما در سوریه نیروی زمینی نداریم و سربازان روسیه در آنجا عملیات زمینی انجام نمی دهند.

یک مقام مسئول در ارتش سوریه در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه خاطرنشان کرد: مشاوران روس در شهرک کیمیروفو در حال مشورت دادن به ارتش سوریه در خصوص واحد توپخانه هستند.

نیروهای ارتش روسیه در پایگاههایی در مناطق تحت کنترل دولت سوریه حضور دارند تا عملیات هوایی علیه گروههای تروریست در سوریه را انجام دهند.

روسیه از 30 سپتامبر در حال هدف قرار دادن مواضع تروریست ها در سوریه است. مسکو اعلام کرد: اگر مطمئن شود که داعش عامل انفجار هواپیمای مسافربری روسیه در مصر است، به حملات هوایی خود علیه مواضع این گروه تروریستی در سوریه شدت خواهد بخشید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها