انتقاد مدیر سیا از اسنودن درپی حملات پاریس

انتقاد مدیر سیا از اسنودن درپی حملات پاریس
پنج‌شنبه 28 آبان 1394 - 12:26

مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) افشاگری‌های ادوارد اسنودن کارمند سابق این سازمان را به ضرر امنیت ملی آمریکا دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جان برنان مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت: هر گونه اطلاعاتی که کارمندان سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بدون کسب اجازه فاش کنند، امنیت کشور را به خطر می اندازد.

برنان به افشاگری های ادوارد اسنودن کارمند سابق سیا اشاره کرد و گفت: من نمی دانم چگونه فردی که "سوگند" خود را زیرپا گذاشته، به قهرمان تبدیل می شود.

روزنامه نیویورک تایمز نیز از تلاش آمریکا برای سوء استفاده از حملات تروریستی پاریس خبر داد و نوشت: آمریکا تلاش می کند که با سوء استفاده از حملات تروریستی پاریس بار دیگر گزینه کنترل تماس های تلفنی مردم را روی میز بگذارد.

این روزنامه آمریکایی تاکید کرد که جمع آوری اطلاعات از مردم آمریکا بی فایده بود و سرویس های اطلاعاتی نتوانستند ثابت کنند که جمع آوری اطلاعات، مانع وقوع حملات تروریستی می شود.

به نوشته نیویورک تایمز، علت وقوع حملات تروریستی پاریس، کمبود اطلاعات نبود؛ بلکه بی توجه به اطلاعات موجود در دست مسئولان بود.

این روزنامه نوشت: پلیس و سرویس های اطلاعاتی باید از امکانات لازم برای جلوگیری از حملات تروریستی برخوردار باشند ولی این به معنای توسل به روش های ناکارآمد و گاه غیرقانونی نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها