لاوروف: بدون اسد راه حل مسالمت آمیز محال است

لاوروف: بدون اسد راه حل مسالمت آمیز محال است
پنج‌شنبه 28 آبان 1394 - 18:06

وزیر امور خارجه روسیه گفت: بشار اسد رئیس جمهور سوریه، نماینده منافع بخش بزرگی از جامعه سوریه است و بدون وی، یافتن راه حل برای بحران این کشور محال است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرگئی لاوروف در گفتگویی که امروز پنج شنبه از "صدای روسیه" پخش گفت: برخی از کشورهای غربی و سایر کشورها در طول چهار سال گذشته و از زمان آغاز بحران سوریه همواره از پیش بینی شان درباره سرنگونی قریب الوقوع نظام بشار اسد سخن گفته و تصریح کرده اند روزهای وی به شماره افتاده است.
لاوروف افزود: اما هیچ کدام از این پیش بینی ها مبنی بر آغاز قیام مردمی و سرنگونی بشار اسد، تحقق نیافت. این بدان معنی است که بشار اسد نماینده منافع بخش زیادی از جامعه سوریه است. بنابراین بدون وی امکان دستیابی به راه حل مسالمت آمیزی برای بحران سوریه وجود ندارد.
لاوروف خاطرنشان کرد: کشورهای غربی به اشتباه بودن اظهارات سابقشان مبنی بر اینکه با کنار رفتن بشار اسد از قدرت، کلیه مسائل سوریه حل خواهد شد پی برده اند.
وی اظهار داشت: از زمان سخنرانی ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سازمان ملل و سؤال وی از حامیان گروههای مسلح مبنی بر اینکه چه زمانی به نتیجه اقداماتشان پی خواهند برد، احساس کردیم مواضع غرب درباره بحران سوریه کم کم دچار تغییر شد.
لاوروف افزود: روسیه کم کم پاسخ هایی به این سؤال را دریافت کرد و از رغبت غربی ها به ابتکارش مبنی بر برگزاری مذاکرات گسترده درباره سوریه، به ایجاد تغییرات در موضع غربی ها درباره بحران این کشور پی برد.
وزیر امور خارجه روسیه افزود: موفقیت نشست وین در تصویب دو سند با اجماع آرا که شامل اصولی است که روسیه در طول سالهای بحران سوریه آنها را تکرار کرده است، نشان دهنده این واقعیت است که شرکای غربی ما دریافته اند طرح های سابقشان که به منزله هشدار و ادعا مبنی بر حل شدن کلیه مشکلات با کناره گیری بشار اسد، بود هیچ آینده ای ندارد.
وی درباره تصمیم ولادمیر پوتین و فرانسوا اولاند، رؤسای جمهور روسیه و فرانسه مبنی بر آغاز هماهنگی در سوریه گفت: سیاستمداران خردمند، ضرورت کنار گذاشتن مسائل ثانویه و تمرکز بر مقابله با تشکیلات گروهک تروریستی داعش را درک می کنند.
 

پربیننده ترین خبرها