فیون: باید با ایران و روسیه علیه داعش ائتلاف کنیم

فیون: باید با ایران و روسیه علیه داعش ائتلاف کنیم
جمعه 29 آبان 1394 - 11:03

نخست وزیر سابق فرانسه بر لزوم ائتلاف کشورهای غربی با ایران، روسیه و سوریه به منظور از بین بردن گروه تروریستی داعش تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، فرانسوا فیون نخست وزیر سابق فرانسه تاکید کرد: دولت پاریس در ائتلاف های خود با کشورهای منطقه خاورمیانه در موضع کاملا اشتباهی قرار گرفته است.

وی خواستار تشکیل یک ائتلاف بین المللی شامل کشورهای غربی، روسیه، سوریه و ایران و همکاری با ارتش سوریه به منظور مبارزه با گروه تروریستی داعش شد.

فیون در یک گفت وگوی اختصاصی با هفته نامه "فالوس اکتویل" تحت عنوان " سوریه باید در ائتلاف ضد داعش قرار گیرد" این مطلب را ابراز داشت.

وی گفت: برای کسب پیروزی بر گروه تروریستی داعش در وهله اول باید کشورهای شرکت کننده در این نبرد به طور صحیح انتخاب شوند. من تصور می کنم روسیه و ایران به طور خاص دو گزینه درست در این ائتلاف خواهند بود.

فیون افزود: ما نیازمند ائتلاف همگان هستیم. ما به روسیه، ایرانیان و سوری ها هستیم. می بایست با تشکیل یک ائتلاف بزرگ به فرماندهی ستاد عملیات نظامی مشترک به همراه نیروهای مستقر در سوریه عملیات نظامی زمینی علیه داعشی ها انجام داد و ارتش سوریه می بایست در این نبرد حضور داشته باشد.

وی تاکید کرد: قطر و عربستان بخاطر حمایت از تروریسم می بایست مورد بازخواست قرار گیرند.

فیون خاطرنشان کرد: نباید بر استراتژی دور نگه داشتن اتهامات از قطر و عربستان تکیه کرد. غرب از مسئولیت خود در نبرد با داعش شانه خالی کرد و ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه آن را برعهده گرفت. خوشبختانه او به مسئولیت خود عمل کرد زیرا در غیر این صورت، احتمالا ما با قدرت بزرگتری از سوی داعش روبرو می شدیم که می توانست بر پایتخت های منطقه و مساحت وسیعی از سوریه سلطه یابد و به دریا دسترسی پیدا کند که این امر می توانست برای داعش یک امتیاز راهبردی مهم بشمار رود و به همین دلیل، من خوشحالم و از دخالت روسیه استقبال می کنم.

وی افزود: دولت فرانسه می بایست با مسکو به منظور پی ریزی یک استراتژی مشترک به منظور بازگرداندن سوریه وارد گفت وگو شود. من می دانم باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در کنفرانس گروه 20 با پوتین دیدار و گفت وگو کرده است و هم اکنون زمان آن فرارسیده تا ما تصمیم مشترکی برای نبرد با داعش اتخاذ کنیم.

پربیننده ترین خبرها