کویرس، نقطه عطف مبارزه مردم سوریه با تروریسم+ ویدئو

دوشنبه 2 آذر 1394 - 18:48

العالم - نیروهای نظامی و مردمی مدافع فرودگاه کویرس سوریه پس از 3 سال محاصره سخت و طاقت فرسا از آزادی این فرودگاه به عنوان نقطه عطفی در مبارزات مردم سوریه با تروریسم یاد می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مقاومت و ایستادگی نیروهای دفاع از فرودگاه نظامی کویرس در حومه شرقی حلب، رمز پیروزی آن ها در برابر تروریسم است.

پس از موفقیت ارتش سوریه در شکستن محاصره فرودگاه نظامی کویرس در حومه حلب، نیروهای ارتش سوریه در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم جزئیات بیشتری از درگیری با گروههای مسلح را شرح دادند.

یکی از مجروحان ارتش سوریه که در درگیری های حومه حلب شرکت داشته و هم اکنون در بیمارستان بستری است، به خبرنگار شبکه العالم، گفت: مبارزه با تروریسم و دفاع از کشور برای برای جوانان سوری بسیار مقدس است و آنها باکی از مرگ ندارند و به دنبال شهادت هستند.

وی با اشاره به دفاع مثال زدنی جوانان سوری در دفاع از فرودگاه کویرس افزود: پس از محاصره فرودگاه کویرس در سه سال گذشته که توسط داعش انجام شد، شماری از نیروهای دفاع از فرودگاه آنقدر مقاومت کردند تا زخمی یا شهید شدند، زیرا آن ها مردانی هستند که با تعرض به سرزمین شان مخالف بودند.

یکی دیگر از نیروهای مدافعین فرودگاه کویرس که در درگیری با تروریست های داعش مجروح و در بیمارستان بستری شده، در گفت وگو با خبرنگار العالم، گفت: زمانی که افراد تروریست ها به ما حمله کردند من زخمی شدم؛ حمله آن ها بسیار خشونت بار بود و با وجود اینکه از تانک و هر سلاحی که داشتند استفاده کردند، اما توانستیم به خوبی جلوی حمله آن ها را بگیریم.

مقاومت و ایستادگی نیروهای دفاع از فرودگاه نظامی کویرس و وحدت میان آن ها رمز پیروزی آن ها در برابر تروریسم بود تا اهرم فشاری برای راه حل سیاسی باشد.

ارتش سوریه حدود دو هفته پیش محاصره فرودگاه نظامی کویرس در حومه شرقی حلب، را شکست و پس از سه سال وارد این فرودگاه شد.

نیروهای ارتش سوریه، در این عملیات خسارتهای سنگینی به داعش وارد کردند و شمار زیادی از عناصر این گروه تروریستی را از پا درآوردند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها