پوتین به تلفن اردوغان پاسخ نداد

اردوغان: عذرخواهی نمی کنیم، روسها پوزش بخواهند

اردوغان: عذرخواهی نمی کنیم، روسها پوزش بخواهند
پنج‌شنبه 5 آذر 1394 - 22:37

العالم ـ رییس جمهوری ترکیه امروز پنجشنبه با بیان اینکه از روسیه عذرخواهی نخواهد کرد ، گفت :که پس از حادثه ساقط کردن هواپیمای روسی، سعی کرد به همتای روسی خود تماس بگیرد، اما پاسخی دریافت نکرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رجب طیب اردوغان در گفتگو با شبکه "France24" گفت: پس از حوادث متعلق به هواپیمای روسی، با رییس جمهوری روسیه تماس گرفتم؛ اما موفق به صحبت با وی نشدم.

رییس جمهوری ترکیه گفت که کشورش به سبب ساقط کردن هواپیمای روسی، از روسها عذرخواهی نخواهد کرد و از مسکو خواست تا به سبب نقض حریم هوایی ترکیه، پوزش بطلبند.

اردوغان بیان کرد: ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با اظهاراتش مبنی بر اینکه ساقط کردن هواپیما "خنجر زدن از پشت و حمایت از تروریستها" به شمار می آید، "اشتباه بزرگی مرتکب شده است".

درهمین حال وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که تمام کانالهای همکاری با ارتش ترکیه از جمله خط ارتباطی مستقیم مسکو ـ آنکارا برای تبادل اطلاعات درباره حملات هوایی روسیه در سوریه را به حالت تعلیق در آورده است.

یادآور می شود جنگنده های ترکیه، یک هواپیمای جنگی روسیه از نوع "سوخوی ـ24" را روز سه شنبه گذشته در سوریه در حدود 4 کیلومتری مرزهای ترکیه ساقط کردند که یک خلبان آن کشته و خلبان دیگر نجات یافت.

 

پربیننده ترین خبرها