پیکر مرحوم رکن آبادی در تهران تشییع شد

پیکر مرحوم رکن آبادی در تهران تشییع شد
جمعه 6 آذر 1394 - 16:06

پیکر سفیر سابق کشورمان در لبنان، ظهر امروز (جمعه) و پس از اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) در تهران تشییع شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پیکر "غضنفر رکن آبادی" صبح امروز طی مراسم رسمی، وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد. مراسم تشییع پیکر مطهر رکن آبادی پس از نمازجمعه در مصلای تهران برگزار خواهد شد.
"غضنفر رکن آبادی" سفیر پیشین ایران در لبنان یکی از صدها قربانی فاجعه دوم مهرماه امسال در منا بود که پس از حدود شصت روز از آن فاجعه سرنوشت او مشخص شد.
او (متولد 1345 درقم) است که از 1389 تا اردیبهشت 1393سفیر ایران در لبنان بود. رکن آبادی، دکترای علوم سیاسی را پیش از دوره سفارت از دانشگاه لبنان در بیروت گرفت.
رکن آبادی که در سال 1393 ماموریت خود در بیروت را تمام کرد، درموسم حج سال 1394 به همراه تعدادی دیگر از دیپلمات‌های ایرانی برای انجام اعمال حج تمتع عازم عربستان سعودی شد و درروز مراسم برائت از مشرکین درمکه، بیانیه این راهپیمایی را قرائت کرد.
در پی رویداد ازدحام حجاج در منا و فاجعه کشته شدن صدها نفر در آن، گمانه زنی‌های مختلفی در باره مفقودی و ربوده شدن رکن آبادی مطرح شد و برخی از رسانه‌ها خبر از احتمال کشته‌شدن وی در این حادثه دادند.
چند روز پس از فاجعه منا منابع سعودی در اقدامی عجیب و مضحک ادعا کردند که رکن آبادی درحج امسال وارد عربستان نشده است؛ اما پس از ارائه اسناد گذرنامه و ویزای سعودی و تصاویری از او در عربستان منابع سعودی دراین زمینه سکوت کردند.
با گذشت نزدیک به شصت روز از فاجعه منا، مقام های سازمان حج و زیارت و خانواده مرحوم رکن ابادی روز چهارشنبه شناسایی پیکر آن مرحوم از طریق آزمایش های دی ان ای را مورد تایید قراردادند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها