انگلیس، شریک جرم عربستان

انگلیس، شریک جرم عربستان
شنبه 7 آذر 1394 - 14:49

یک روزنامه انگلیسی از احتمال مواجه شدن انگلیس با اتهام ارتکاب جنایات جنگی به علت فروش سلاح هایی به عربستان سعودی برای کشتار مردم یمن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه ایندیپندنت با انتشار گزارشی هشدار داد، انگلیس به علت افزایش ادله و مدارکی در زمینه استفاده عربستان سعودی از سلاح های ساخت انگلیس برای حمله به مواضع مدنی در یمن، ممکن است با اتهام مشارکت درارتکاب جنایت جنگی روبرو شود.

به نوشته این روزنامه ، وکلای وابسته به وزارت امور خارجه انگلیس و دیپلمات های انگلیسی این خطرها را تایید کرده اند، و به دولت این کشور درباره پیامدهای آن هشدار داده اند.

ایندیپندنت نوشت، مشاوران " فیلیپ هاموند " وزیر امور خارجه انگلیس درباره افزایش خطرها به علت ادامه فروش سلاح از سوی انگلیس به عربستان با وجود گذشت 9 ماه ازحملات این کشور به مواضع انصارالله در غرب یمن و احتمال نقض قوانین بین المللی هشدار داده اند.

به نوشته این روزنامه ، برخی از سازمان های حقوقی بین المللی از جمله دیده بان حقوق بشر تاکید کرده اند که عربستان سعودی در حملات خود ضد غیرنظامیان در یمن از سلاح های انگلیسی و آمریکایی استفاده کرده است.

 

پربیننده ترین خبرها