ارتش سوریه مناطقی را در حومه لاذقیه آزاد کرد + فیلم

چهارشنبه 11 آذر 1394 - 19:24

دمشق (العالم) ـ ارتش سوریه در ادامه عملیات مقابله با گروه های مسلح و تروریست، روستاها و تپه های استراتژیک اطراف لاذقیه و حلب را به کنترل خود در آورد.

خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه گزارش داد، ارتش سوریه با ادامه پیشروی در حومه شمالی لاذقیه توانست دو روستای عرافیت التحتا و عرافیت الفوقا را کاملا از گروههای تروریستی و مسلح بازپس بگیرد.

یک منبع نظامی گفت: ارتش توانست پس از درگیری با گروههای مسلح تپه های استراتژیک از جمله الرحملیه و الخضر واقع در شمال شرقی لاذقیه و کوه کشکار در شمال غربی دیر حنا در حومه شمالی لاذقیه را به تسلط  خود در آورد.

ارتش سوریه همچنین با استفاده از تاکتیک های نظامی مناسب با طبیعت جغرافیایی این منطقه صعب العبور و پردرخت و دارای غارهای متعدد، درعملیاتی این منطقه را پاکسازی کرد، و شماری از سلاحها و مهمات گروه های مسلح از جمله سه قبضه توپخانه آنان را به غنیمت گرفته و بمب هایی را که تروریستها کارگذاشته بودند، خنثی کرد.

حمله به تجمع گروه های مسلح و انهدام ادوات نظامی تروریست ها

ارتش سوریه در حمص نیز دو خودروی مجهز به تیربارهای سنگین و یک خودروی زرهی را در اطراف منطقه حقل الشاعر منهدم کرد و هم چنین تجمع گروه تروریستی داعش در فرودگاه رمیلیه، الجبل الشرقی، منطقه المقالع و البیارات در غرب شهر تدمر و اطراف شهر القریتین را هدف قرار داد.

کشته شدن 50فرد مسلح در ریف حلب شرقی

عملیات ارتش سوریه در حومه شرقی حلب و درگیری با گروه های مسلح در مناطق تل احمر و تل ایوب به گسترش سیطره ارتش در این منطقه تسلط بر اطراف دانشکده هوایی و کشته شدن دستکم 50 فرد مسلح منجر شد.

حمله تروریستهای النصره و جیش الفتح ناکام ماند

در حومه جنوبی حلب نیز ارتش، تحرکات گروه های تروریستی جبهه النصره و جیش الفتح که قصد حمله به یکی از مراکز نظامی در روستای العزیزیه را داشتند، ناکام گذاشت.

ارتش هم چنین توانست کنترل منطقه صوامع الحبوب در رسم العبد واقع در جنوب فرودگاه نظامی کویرس و بخش وسیعی از اطراف مناطق الصوامع و ایستگاه سوخت الکوثر در اطراف روستای بزرگ حمیمه واقع در بزرگراه حلب الرقه را به دست بگیرد.

نیروهای ارتش در منطقه جوبر در ریف دمشق نیز یک تونل به طول 350 متر و ارتفاع 175 سانتیمتر و عرض یک متر که دارای 17 متر عمق در زیر زمین بود، منهدم کردند این در حالی است که عملیات پاکسازی به شناسایی یک تونل دیگر درمنطقه حرستا در غوطه شرقی منجر شد.

در غوطه شرقی و غربی نیز مقابله ارتش با گروههای مسلح در دیرالعصافیر و مرج السلطان به کشته شدن 13 فرد مسلح و زخمی شدن 20 نفر دیگر منجر شد.

12.02            

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها