سرکرده طالبان در "درگیری داخلی" زخمی شد

سرکرده طالبان در
چهارشنبه 11 آذر 1394 - 21:45

گزارش‌های ضد و نقیض منتشر شده از مجروح شدن و احتمال مرگ ملا اختر محمد منصور، سرکرده گروه طالبان حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سلطان فایزی" سخنگوی "عبدالرشید دوستم" معاون اول رئیس جمهور افغانستان گفت: ملا اختر منصور به شدت مجروح شده است.

فایزی اظهار داشت که ملا اختر به بیمارستان منتقل شده و از وضعیت او خبری در دست نیست.
خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مسؤول دولتی در افغانستان خاطرنشان کرد که ملا منصور مجروح شده است.
این درحالی است که "ذبیح الله مجاهد" سخنگوی رسمی طالبان در تماس با خبرگزاری فرانسه مجروح شدن ملا اختر منصور را تکذیب کرد.

با این حال منبعی در طالبان اعلام کرد که در جریان تبادل آتش 4 نفر کشته و چندین نفر مجروح شدند و ملا اختر نیز یکی از مجروحان است ولی خبری درباره وضعیت او در دست نیست.
درباره محل این درگیری و مجروح شدن ملا اختر نیز اختلاف نظر وجود دارد به صورتیکه برخی منابع آن را در قندهار از شهرهای بزرگ جنوبی افغانستان (پایگاه اصلی طالبان) و برخی دیگر آن را کویته (پایگاه تاریخی طالبان در پاکستان)عنوان کرده اند.
منابعی در طالبان گفته اند که تبادل آتش در جریان نشستی در منزل "عبدالله سرهدی" از فرماندهان نزدیک به ملا اختر (و از زندانیان سابق گوانتانامو) صورت گرفت.

شبکه "بی بی سی" هم به نقل از منبعی دیگر گفته است که سرکرده طالبان در اثر زخم‌هایی که در این حادثه به او وارد شده، در بیمارستانی در کویته درگذشته است.

ملا اختر محمد منصور، بعد از افشای خبر مرگ "ملا عمر" از سوی شماری از اعضای طالبان در اواخر ماه ژوئیه 2015، به عنوان سرکرده جدید این گروه تعیین شد.

شماری از اعضای طالبان در همان آغاز مخالفت خود را با ملا منصور اعلام کردند.

ملا اختر (۵۵ ساله) از ولایت قندهار است و در دوران حکومت طالبان، به عنوان وزیر هوانوردی کار می‌کرد.

بعد از سقوط حکومت طالبان در سال ۲۰۰۱ او به عنوان والی خودخوانده این گروه در قندهار فعالیت داشت. ملا منصور از تبار اسحاق‌زی از قوم پشتون است. او در مدرسه حقانیه در پاکستان آموزش دیده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها