رویارویی آلمان و اتحادیه اروپا بر سر مهاجران

رویارویی آلمان و اتحادیه اروپا بر سر مهاجران
پنج‌شنبه 12 آذر 1394 - 20:30

روزنامۀ گاردین فاش کرد که رئیس پارلمان اروپا، خواهانِ بازداشت پناه جویان به مدت 18 ماه شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "دونالد تاسک" در گفت وگو با شش روزنامۀ پرتیراژ اروپایی از جمله گاردین گفت: اروپا، نیازمندِ سیستم و تدابیر شدیدترین برای مبارزه با تهدیدهای امنیتی است که آن را احاطه کرده است.

وی افزود: سیاستِ درهای باز، که "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان در پیش گرفته است، خطری بسیار بزرگ به شمار می رود.

تاسک، درخواست کرد مهاجرانی که به اروپا می آیند، در اردوگاه های بازداشت، حداقل به مدت 18 ماه تحت نظر گرفته شوند و از آن ها بازجویی امنیتی به عمل بیاید.

به نوشتۀ گاردین، تاسک، خود را درگیر مواجهه ای مستقیم با آنگلا مرکل قرار داده است. وی در حالی از نبودِ توافق میان کشورهای اتحادیه اروپا بر سر سیاست سهمیه بندی پذیرش مهاجران در اروپا سخن رانده است؛ که مرکل، آلمان را یکی از موثرترین کنشگران در اتحادیه اروپا می داند.

بر پایه این گزارش، ایدۀ سهمیه بندی اجباری مهاجران میان کشورهای اتحادیه اروپا، از مرکل بود و علت مطرح کردنِ آن، پذیرش بیش از یک میلیون مهاجر از سوی آلمان بود.

تاسک با اشارۀ ضمنی به مرکل، گفت: برخی از رهبران اروپایی بر این باورند که این موج از پناه جویان بیش از حدی است که بتوان آن را متوقف کرد و من در پاسخ می گویم: این موج از مهاجران، بیش از حدی است که بتوان اجازه داد وارد اروپا شوند.

گاردین، درباره نظریه های تاسک نوشت: این نظریه ها همچنان که می تواند بر آیندۀ تاسک تاثیر بگذارد، می تواند بر مواضع مرکل نیز تاثیرگذار باشد؛ به ویژه که مرکل، اخیرا به سبب سیاستی که در قبال مهاجران در پیش گرفته است، در آلمان و اروپا منزوی شده است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها