صحنه هایی از عملیات ارتش سوریه در حلب + فیلم

جمعه 13 آذر 1394 - 13:44

حلب(العالم) – ارتش سوریه دامنه عملیات را در حومه شهر لاذقیه گسترش داد.

خبرنگار شبکه العالم روز جمعه از حلب گزارش داد، ارتش سوریه همچنین در حومه جنوبی شهر حلب منطقه کوهستانی الاربعین را که به دلیل اشراف داشتن بر شهرک های الحاضر و العیس و تل دادین حائز اهمیت خاصی است، آزاد کردند.
ارتش همچنین تله البقاره را بازپس گرفت و دایره قلمرو خود در پیرامون فرودگاه کویرس را از هر چهار طرف به 4 کیلومتر گسترش داد. ارتش سوریه در حومه جنوبی حلب موضع دفاعی خود را به تهاجمی تبدیل کرده و به پیشروی پرداخته و دامنه سیطره خود را افزایش داد.
از سوی دیگر گروهک های تروریستی در محورهای تل دادین و تله البکاره اقدام به حمله کردند که ارتش سوریه حملات آن را سد کرد و مناطق یاد شده را به عنوان نقطه شروع عملیات تثبیت مواضع خود در تل الاربعین قرار داد.
یک مقام نظامی سوری به خبرنگار شبکه العالم گفت: عملیات ارتش سوریه و نیروهای همراه به سمت تل دادین و تله البقاره آغاز شده است و این دو منطقه به همراه روستاهای الصعیدیه و الصعیبیه در حومه جنوبی استان حلب در اختیار ارتش قرار گرفت و از پیشروی گروهک های تروریست به سمت تل دادین و تل الاربعین جلوگیری به عمل آمد و تروریست ها از منطقه بیرون رانده شدند.
مقام مزبور گفت : ارتش سوریه پس از هدف قرار دادن تحرکات تروریست ها در روستاهای برده و صعیبیه و مریقص و دلامه ناریا آنها را بازپس گرفتند و در اثر آتشبار سنگین ارتش بیش از 12 نفر از عناصر تروریست به هلاکت رسیدند و همین امر باقی ماندن تروریست ها در روستاهای یاد شده را به یک امر محال تبدیل کرد.
وی اظهار داشت: راه های امدادرسانی تروریست ها از استان ادلب به استان حلب که گروههای مسلح با استفاده از آنها مهمات و تسلیحات موردنیاز خود را از استان ادلب تهیه می کردند، قطع شده است .
استراتژی ارتش سوریه در حال حاضر آن است که با گشودن یک محور جدید عملیاتی برگ برنده های موجود در اختیار تروریست ها را برهم بزند و به سمت فرودگاه نظامی ابوالظهور که در 12 کیلومتری نیروهای نظامی سوریه واقع شده، پیشروی کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها