تشدید اختلافات میان رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر فراری

تشدید اختلافات میان رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر فراری
جمعه 13 آذر 1394 - 21:03

یک نشریه سعودی نوشت: خالد بحاح نخست‌وزیر دولت [مستعفی] یمن ممکن است در اعتراض به تعدیل کابینه توسط عبدربه منصور هادی رئیس جمهور [مستعفی و فراری یمن] استعفا کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه سعودی الحیاة نوشت: خالد بحاح با ناتمام گذاشتن سفر خود به پاریس، دیروز برای برگزاری نشست با رؤسای احزاب یمنی حاضر در ریاض به این شهر بازگشت.
نشریه مذکور به نقل از منابع نزدیک به دولت مستعفی یمن تاکید کرد که دولت به تعدیل هایی که شامل ورود 4 وزیر جدید از جمله دو تن از معاونان بحاح می شود، معترضند و معتقدند که این اقدامات مخالف قانون و اصول طرح کشورهای خلیج فارس است که تصریح می کند هر تصمیمی درباره دولت باید بعد از توافق میان هادی و بحاح اتخاذ شود.
این منبع نوشت: بر اساس قانون یمن هر نوع تغییر در ترکیب وزیران باید با پیشنهاد نخست وزیر به رئیس جمهور انجام شود و نشست بحاج با احزاب یمن در ریاض به منظور اتخاذ موضع جدی در برابر خودرأیی هادی است.
الحیاة می افزاید: شکافی که منصور هادی با ترکیب جدید وزیران ایجاد کرده، به نفع حوثی ها و طرفداران رئیس جمهور سابق است.
اختلاف نظر میان هادی و بحاح  پس از عزل عبده محمد الحذیفی و ریاض یاسین وزیر کشور و وزیر خارجه یمن توسط هادی پیش آمد. وی حسین عرب و عبدالملک المخلافی را به ریاست این دو وزارتخانه منصوب کرد.
ناظران معتقدند که اختلافات میان هادی و نخست وزیرش به دلیل اختلاف نظر میان عربستان به عنوان حامی هادی و امارات به عنوان حامی بحاح پیش آمده است؛ اگرچه هر دو کشور در تجاوز به خاک یمن با یکدیگر همکاری دارند!

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها