عربستان از محل فعالیت پزشکان بدون مرز با خبر بود!

عربستان از محل فعالیت پزشکان بدون مرز با خبر بود!
شنبه 14 آذر 1394 - 12:15

سازمان پزشکان بدون مرز، حمله ائتلاف متجاوز سعودی به محل فعالیت این سازمان در استان تعز یمن را محکوم و اعلام کرد که عربستان از این مکان باخبر بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " جروم آلن " رئیس تیم ماموریت سازمان پزشکان بدون مرز در یمن در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد ائتلاف سعودی از مکان و زمان فعالیت های این سازمان در منطقه الحوبان در استان تعز کاملاً آگاه بود.

خبرگزاری یمنی سبأ تأکید کرد که ، آلن دراین بیانیه، حمله به غیرنظامیان و بیمارستان ها را مغایر با قوانین انسان دوستانه بین المللی توصیف کرد و گفت، که باید به غیرنظامیانی که به دنبال خدمات درمانی هستند و به مراکز پزشکی احترام گذاشت.

وی افزود " ائتلاف سعودی از فعالیت های مربوط به سازمان پزشکان بدون مرز و از جمله بازدید ویژه از یک مرکز این سازمان در روز یکشنبه 29 نوامبر گذشته در منطقه الحوبان مطلع بوده است، و درنتیجه غیرممکن است که ائتلاف سعودی از فعالیت های این سازمان در منطقه یاد شده بی اطلاع بوده باشد.

جروم گفت بیمارستان دیگری که این سازمان در منطقه حیدان در استان صعده از آن حمایت می کند، ماه گذشته از سوی جنگنده های سعودی مورد حمله قرار گرفت و به طور کامل تخریب شد.

" نورا الشیبی " رئیس تیم پزشکی در تعز گفت که پس از شنیدن صدای چند انفجار نزدیک مرکز کودکان و مادران وابسته به پزشکان بدون مرز که درفاصله یک کیلومتری از مرکز الحوبان واقع است، باید دراسرع وقت، پرسنل پزشکی را از این مرکز خارج می کردیم.

تیم های پزشکی وابسته به پزشکان بدون مرز از تیم های پزشکی یمنی در ارائه خدمات درمانی به مجروحان در حملات هوایی حمایت می کند.

سازمان پزشکان بدون مرز در مطب های خود که درچادرها واقع است ، به افرادی که درگیری موجب آواره شدن آنان شده است، خدمات درمانی ارائه می دهد.

جنگنده های متجاوز سعودی یک درمانگاه وابسته به پزشکان بدون مرز در منطقه الحوبان درتعز را بمباران کرده اند. 

پربیننده ترین خبرها