ننگ، از نوع ِ اروپایی ..

شرکت های اینترنتی اروپایی در خدمت داعش !

شرکت های اینترنتی اروپایی در خدمت داعش !
شنبه 14 آذر 1394 - 15:00

یک روزنامۀ آلمانی فاش کرد که شرکت هایی اروپایی به وسیلۀ واسطه هایی در "هاتای" در ترکیه، ابزار فنی و خدمات لازم برای راه اندازی اینترنتِ ماهواره ای در مناطق تحت اشغال داعش در سوریه و عراق تامین می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامۀ "اشپیگل" روز جمعه نوشت: شرکت های اروپایی، برای انتشار تبلیغاتِ داعش در اینترنت، خدمات اینترنتی به این گروه تروریستی ارائه می دهند و این "ننگی برای اروپا"ست.

بر پایه این گزارش این شرکت ها قادرند به راحتی و به سرعت، اینترنتِ کاربرانی را که برای داعش کار می کنند قطع کنند، اما یا آگاهانه یا ناآگاهانه این کار را نمی کنند.

اشپیگل تاکید کرد که هر کس خواهانِ دستیابی به اینترنت در سوریه یا عراق باشد، به راحتی می تواند آن را از طریق سامانه های دستیابی به اینترنت ماهواره ای در استان هاتایِ ترکیه به دست بیاورد.

بر اساس اعلامِ اشپیگل، این سامانه اینترنتی که سرعتِ آن از اینترنتی کابلیِ آلمان هم بیشتر است، به قیمت سالانه 500 دلار در اختیار کاربران گذاشته می شود.

سامانه های ورود به اینترنت، یکی از مهم ترین زمینه های فعالیت گروه های تروریستی برای انتشار تبلیغات و همچنین مبادلۀ اطلاعات در زمینه نقشه کشی برای حملات تروریستی محسوب می شود.

روزنامه اشپیگل به نقل از منابع آگاهِ ترک در هاتای خاطر نشان کرد که اشتراک های ماهانۀ اینترنت در سوریه، درآمدهایی هنگفت برای این شرکت ها به ارمغان می آورد.

فعالان سوری به اشپیگل خبر دادند که سامانه های ورود به اینترنت، در اراضی تحت اشغال داعش، در احتکار داعش است و در شهرهایی نظیر دیرالزور و الرقه به افراد عادی اجازۀ خرید این سامانه ها داده نمی شود.

بر پایه این گزارش، اکثر سامانه های اتصالِ ماهواره ای به اینترنت یا ساخت آمریکاست یا شرق آسیا و از طریق روتردامِ هلند و به درخواست شرکت هایی در پاریس، لندن و لوکزامبورگ به خاورمیانه صادر می شوند.

شرکت هایی که این سامانه ها را به کار می برند، شرکت هایی اروپایی هستند، نظیر "اویتل ست" فرانسه، "انتای" انگلیس و "سی.ای.سی" لوکزامبورگ.

اشپیگل همچنین از امکان شناسایی این شرکت ها از طریق خدماتی که در سوریه ارائه می دهند، نوشت و تاکید کرد که احتمال دارد این شرکت ها اطلاعاتشان را با سازمان های اطلاعات اروپایی در میان می گذارند.

26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها