تفنگداران ترک چگونه جرأت ورود به عراق پیدا کردند؟

شنبه 14 آذر 1394 - 23:04

بغداد، (العالم) – نیروهای ترکیه پس از ورود به خاک عراق به بهانه آموزش نیروهای پیشمرگه در منطقه بعیشیقه در شمال موصل که تحت سیطره داعش است، مستقر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار العالم، شمال عراق پس از آن که توسط تروریست های داعش اشغال شد، اکنون آماج حملات همسایه شمالی قرار گرفته، دولتی که حمایتش از تروریست های منطقه بر کسی پوشیده نیست.
منابع رسانه ای نزدیک به دولت آنکارا گفتند که حدود 150 تفنگدار ترک با پشتیبانی 25 تانک وارد خاک عراق شده اند اما برخی منابع تعداد این نیروها را 1200 نفر اعلام کردند و بعضی نیز از اعزام بالگردهای ترک به منطقه خبر داده اند.
صرف نظر از تعداد نیروهای ترک، منابع ترکی مدعی هستند که برای آموزش نیروهای پیشمرگه به عراق لشکرکشی کرده اند؛ ادعایی که استاندار نینوا نیز آن را تایید کرده است.
در همین رابطه مسؤولان آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن از اعزام صدها تن از نیروهای ترک به شمال عراق خبر داشته و در عین حال تاکید کردند که این جزئی از فعالیت های ائتلاف آمریکا در عراق نیست.
دولت عراق نیز اعلام کرد که درباره اعزام این نیروها هماهنگی با او صورت نگرفته و حیدر العبادی نخست وزیر این کشور در بیانیه ای عقب نشینی فوری این نیروها را خواستار شد.
العبادی این اقدام ترکیه را نقض خطرناک حاکمیت عراق خواند و وزیر خارجه عراق نیز ضمن محکوم کردن لشکر کشی آنکارا گفت هرگونه اقدام نظامی بدون هماهنگی با دولت مرکزی بغداد غیرقابل قبول است.
به دلیل نبود عدم پایبندی همه مسؤولان عراقی به یک سیاست واحد و در پی اختلاف میان آنها کشور عراق که روزی از استقلال و حق حاکمیت برخوردار بود، امروز در سایه سکوت بین المللی جولانگاه اشغالگران مختلف است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها