ترکیه: "از اتهامات ایران شگفت‌زده شدیم"

ترکیه:
يکشنبه 15 آذر 1394 - 18:46

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفت که از "اتهامات ایران مبنی بر حمایت آنکارا از داعش و تبادل نفتی با این گروه تروریستی شگفت‌زده شده است."

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "تانجو بیلگیچ" روز یک‌شنبه مدعی شد که "چیز مهمی در اتهامات ایران وجود ندارد که بتوان آن را جدی گرفت."
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به تازگی ادعا کرده که به حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان هشدار داده است چنانچه صحبت دربارۀ خرید نفت داعش در ترکیه ادامه یابد، ایران هزینۀ گزافی پرداخت خواهد کرد. وی همچنین مدعی شد پس از این اظهارات، مقامات ایرانی حرف خود را پس گرفته‌اند و اخبار مربوط به خرید نفت از داعش را از سایت‌های خبری حذف کرده‌اند.
"حسین جابر انصاری" سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به این ادعاها، روز جمعه با درخواست از ترکیه برای رعایت "نزاکت و احترام متقابل در روابط" ، گفت: "ادامۀ پیگیری سیاست‌ها و اتخاذ مواضعی که خواسته یا ناخواسته منجر به حمایت از تروریسم در سوریه و عراق شده است، تنها به تشدید بحران جاری در منطقه و افزایش مشکلات کشورهایی منجر می‌شود که به اجرای چنین سیاست‌هایی ادامه می‌دهند".
وزارت دفاع روسیه چهارشنبۀ گذشته با انتشار تصاویری ماهواره‌ای تأکید کرد که این تصاویر نشان می‌دهد گروه تروریستی داعش بیش از 200 هزار بشکه نفت را با دست‌کم 1722 تریلی نفت‌کش از سوریه و عراق به کشورهای دیگر به ویژه ترکیه منتقل می‌کند.
مسکو اعلام کرد که این تصاویر را در اختیار مقامات وزارت دفاع آمریکا گذاشته، اما پنتاگون مبادلات نفتی ترکیه با داعش را رد کرده است.
روسیه در مقابل اعلام کرد که از سکوت آمریکا درقبال این تصاویر متعجب شده است.

"ایگور کناشنکوف" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه گفت: وقتی مسؤولان آمریکایی می گویند که نمی‌بینند چگونه نفت قاچاق شده توسط تروریستها به ترکیه منتقل می‌شود، این امر فراتر از یک فریبکاری ساده است؛ و شبیه به فراهم کردن حمایت مستقیم (از تروریستها) می‌باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها