عراق 48 ساعت به ترکیه مهلت داد

عراق 48 ساعت به ترکیه مهلت داد
دوشنبه 16 آذر 1394 - 07:41

شورای امنیتی وزیران عراق به ترکیه هشدار داد، در صورت خارج نکردن نیروهای خود از اراضی این کشور ظرف 48 ساعت، به شورای امنیت مراجعه خواهد کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی ورود نظامی ترکیه به اراضی عراق، این کشور حق دارد از همه گزینه های موجود استفاده کند.
شورای امنیتی وزیران عراق تأکید کرد که ورود نیروهای ترکیه به خاک عراق بدون موافقت و اطلاع دولت عراق صورت گرفته است، و این اقدام نقض حاکمیت و اصول حسن همجواری است.
این شورا خاطرنشان کرد که در صورت خارج نشدن نیروهای ترکیه از خاک عراق ظرف 48 ساعت، به شورای امنیت سازمان ملل متحد مراجعه خواهد کرد.
در این بیانیه آمده است که ورود نیروهای ترکیه بدون اطلاع و موافقت دولت عراق صورت گرفته است.
وزارت خارجه عراق دیروز (یکشنبه) یادداشت اعتراضی را به ترکیه به خاطر اعزام نیروی نظامی به شهر موصل و نقض حاکمیت این کشور داد.
فؤاد معصوم رئیس جمهور و حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز شنبه گذشته از ترکیه خواستند نیروهای متجاوز خود را به سرعت از خاک عراق خارج کند.
این درحالی است که "احمد داود اوغلو" دیروز مدعی شد که با دولت عراق در خصوص اعزام این نیروها به موصل هماهنگی کرده است.

شهر موصل با بیش از یک میلیون نفر جمعیت تابستان سال گذشته به تصرف گروه تروریستی داعش در آمد. از آن زمان تاکنون مقام‌های عراقی از احتمال آغاز عملیات آزاد سازی این شهر خبر داده‌اند، اما به دلایل مختلف چنین عملیاتی تاکنون به تعویق افتاده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها