ارسال کمکهای انسانی برای اهالی حمص + فیلم

دوشنبه 16 آذر 1394 - 14:19

حمص (العالم) ـ ارسال کمک‌های انسانی به محله الوعر در شهر حمص به دنبال توافق صورت گرفته برای خروج عناصر مسلح از این محله و تحویل دادن سلاح هایشان آغاز شد.

خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه از حمص گزارش داد، دولت سوریه به تلاش های خود برای به سرانجام رساندن توافق محله الوعر در شهر حمص ادامه می دهد توافقی که براساس آن، عناصر مسلح از این محله عقب نشینی کرده و سلاح های خود را تحویل می دهند.
در همین خصوص کار ارسال کمک های غذایی و انسانی به محله الوعر با هدف تلاش دولت برای محافظت از شهروندان و اخراج عناصر مسلح مستقر در بخش های مسکونی این محله آغاز شد.
به دنبال اجرایی شدن این توافق، صدای درگیری و جنگ در محله الوعر فروکش کرد. پس از برقراری آتش بس و پایبندی دوطرف به آن، دولت سوریه به وارد کردن کمک های انسانی و غذایی به این محله ادامه می دهد و تلاش می کند که مردم را از تبعات این درگیری دور نگه دارد.
یکی از ساکنان محله الوعر به خبرنگار العالم گفت: هرگونه توافقی در این زمینه به نفع کشور و هموطنان است و در راستای امنیت و ثبات می باشد و امیدواریم که این توافق نیز نظیر توافق های گذشته سودمند باشد.
یک شهروند دیگر ساکن محله الوعر خاطرنشان کرد، این محله مملو از عناصر مسلح خارجی بود عناصری که اساسا قانون شکن بودند و ارتباطی با ساکنان اصیل این محله نداشتند.
اجرایی شدن این توافق، تاثیر مثبتی بر وضعیت مردم در محله الوعر گذاشته است به گونه ای که آنها بعد از چند سال از نعمت آرامش برخوردار شدند و صدای گلوله ها خاموش و عبور و مرور برقرار شد.
یکی از ساکنان دیگر محله الوعر گفت: شماری از مردم به خاطر اصابت روزانه گلوله های سنگین مجبور شدند از این محله کوچ کنند.
یکی دیگر از اهالی محله الوعر در مصاحبه با خبرنگار العالم تصریح کرد، این توافق بازتاب مثبتی بر همه استان بویژه دو روستای المزرعه و الرقه خواهد داشت زیرا آنها در مجاورات محله الوعر قرار دارند.
درحالی که تلاش‌های دولت سوریه برای به سرانجام رساندن این توافق ادامه دارد، غیرنظامیان امیدوارند که عناصر بیگانه از محله الوعر خارج شوند و اهالی اصلی آواره شده از این منطقه به خانه های خود بازگردند و امنیت و آرامش برقرار شود.

پربیننده ترین خبرها