دو فرودگاه سوری، در اختیار جنگنده های روسی

دو فرودگاه سوری، در اختیار جنگنده های روسی
دوشنبه 16 آذر 1394 - 14:31

یک روزنامه روسی تأکید کرد که جنگنده های این کشور دو فرودگاه دیگر به غیر از پایگاه هوایی "حمیمیم" در "لاذقیه" را برای عملیات هوایی خود در سوریه به خدمت گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "کامرسانت" در شمارۀ روز دوشنبۀ خود نوشت: ارتش روسیه، برای استقرار شمار زیادی نیرو یا سامانه های ضد هوایی را در فرودگاه های الشعیرات و طیاس در حومه حمص مستقر کند، به ویژه که این فرودگاه ها، تحت پوشش هوایی جنگ افزارهای هوایی روسیه هستند، که در پایگاه هوایی حمیمیم نصب شده اند.

این روزنامه، به نقل از منابع آگاه در وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد که خلبان های روس، از این دو فرودگاه برای سوخت گیری و تعمیرات استفاده می کنند.

به گفتۀ این منابع، فرودگاه طیاس برای پشتیبانی از ارتش سوریه در حومه دیرالزور، از پایگاه هوایی حمیمیم، مناسب تر است، فرودگاه الشعیرات نیز برای پشتیبانی از نیروهای سوریه در حومه حمص به کار گرفته خواهد شد.

این منابع تاکید کردند که سوریه به جنگنده های روسیه اجازه می دهد که در صورت نیاز، از هر یک از زیرساخت های این کشور که می خواهد استفاده کند.

ارتش روسیه، از روز 30 سپتامبر گذشته، به درخواست دولت سوریه، عملیات هوایی در سوریه را آغاز کرده است.

سایت "روسیا الیوم" با نقل این خبر تأکید کرد، پیش از این نیز منابعی از استفاده از فرودگاه الشعیرات در عملیات هوایی روسیه خبر داده بودند، ولی سخنگوی رسانه ای رئیس جمهور روسیه جمعه گذشته از پاسخ به سؤالی درخصوص این موضوع خودداری کرد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها