ترکیه از فرانسه و ایتالیا هم سامانه پدافندی می‌خرد

ترکیه از فرانسه و ایتالیا هم سامانه پدافندی می‌خرد
دوشنبه 16 آذر 1394 - 16:41

یک روزنامه ترک، از رایزنی مقامات ارتش این کشور با شرکت فرانسوی-ایتالیایی "یوروسام" برای خرید سامانه موشک‌های میانبرد "سامپ تی" به منظور استقرار آن در مرز سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "اکشام" ترکیه نوشت که ارتش این کشور سرگرم گفت و گو با شرکت فرانسوی-ایتالیایی "یوروسام" برای خرید سامانه موشک های میانبرد "سامپ تی" (Sapm-T) به منظور استقرار آن در مرز سوریه است.

این رایزنی ها پس از مخالفت آنکارا با خرید سامانه های «اچ کیو 9» چینی (نسخه تعدیل شده سامانه اس 300 بی و او-1 روسی) آغاز شد، چرا که چین با تحویل فناوری ساخت این موشک به ترکیه مخالف بود.  
به نوشته پایگاه اینترنتی "روسیا الیوم"، روزنامه ترکی اکشام با درج این خبر آورده است: نمایندگان نیروی هوایی ترکیه و بخش تولید جنگی هفته گذشته ضمن بازدید از تاسیسات شرکت در فرانسه و ایتالیا و مشهده آزمایش سامانه موشک های ضد هوایی سامپ تی، رویکرد مثبت خود نسبت به خرید آن را به دولت اعلام کردند.   
نمایندگان شرکت فرانسوی ایتالیایی نیز گفتند که در روزهای آینده در آنکارا درباره تحویل فناوری به ترکیه و ارسال سامانه موشک های مزبور گفت و گو خواهند کرد.
قرار است سامانه های مزبور، پس از امضای قرارداد به ترکیه ارسال و در مرز سوریه مستقر شوند.
به گزارش رسانه ها، سامانه موشک های سامپ تی چندمنظوره است و توان انهدام انواع مختلف موشک و هواپیماهای مهاجم را دارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها