کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر خط مقدم دفاعی عربستان

کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر خط مقدم دفاعی عربستان
سه شنبه 17 آذر 1394 - 15:08

معاون سخنگوی ارتش یمن، اعلام کرد که خط مقدم دفاعی عربستان در مرز یمن، کاملا تحت کنترل ارتش و کمیته های مردمی یمن در آمده است.

"عزیز راشد" روز سه شنبه به شبکه خبری العالم گفت: مناطق شرق عربستان سعودی مناطقی از جنوب این کشور، در تیررس نیروهای یمنی قرار گرفته است.

شرف لقمان سخنگوی نیروهای مسلح یمن

پیش از این، سرتیپ شرف لقمان سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: ما بطور کامل خط مقدم جبهه سعودی ها در جنوب عربستان را به تصرف خود درآورده ایم  و  نیروهای ارتش یمن در استان های شمالی کشور و مناطق جنوبی عربستان حضور گسترده ای دارند.

وی تصریح کرد: ما هم اکنون در حال بازپس گیری مناطقی از کشورمان هستیم که عربستان 80 سال پیش آنها را به اشغال خود درآورد.
سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن سپس گفت: مرحله کنونی جنگ را می توان، اولین مرحله از گزینه های راهبردی نامید. ما در این مرحله به عملیات نظامی خود با ورود به موقعیت های سعودی ها سرعت خواهیم بخشید و همچنین به کارگیری تسلیحات مدرن و کارآمد نیز افزایش خواهد یافت.

ائتلاف عربستان از 9 ماه قبل با حمله به فقیرترین کشورعربی منطقه می خواهد "عبد ربه منصور هادی" رییس جمهوری فراری و مستعفی را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن نیروهای مقاومت مردمی که امنیت شهرهای یمن را دراختیار دارند، جلوگیری کند.
عربستان و برخی کشورهای عربی دیگر با حمایت آمریکا از ششم فروردین، حملات هوایی، دریایی وزمینی را علیه نیروهای مقاومت مردمی یمن آغاز کرده و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس ومنازل مردم این کشور را بمباران کرده اند. در این حملات هزارن یمنی شهید و یا مجروح شده اند.

26

پربیننده ترین خبرها