مخالفان داخلی سوریه درباره اجلاس ریاض چه گفتند؟

پنج‌شنبه 19 آذر 1394 - 15:02

گروههای مخالف داخلی در سوریه در نشست خود در شهر دمشق، برخورد گزینشی و جانبدارانه مسؤولان سعودی درخصوص دعوت برای شرکت در اجلاس ریاض را محکوم و برمخالفت خود با مصوبات این اجلاس تاکید کردند.

خبرنگار شبکه العالم از دمشق گزارش داد، 17 حزب و تشکل مخالف در داخل سوریه در این نشست، نادیده گرفتن شدن خودشان از طرف اجلاس ریاض را محکوم و تاکید کردند که این اقدام گزینی و جانبدارانه بوده با هدف اجرای مقاصد مشخص در راستای حمایت از گروههای تروریستی صورت گرفته است.
این طیف گسترده از مخالفان داخلی سوریه با برگزاری نشستی در شهر دمشق، مخالفت خود را با مصوبات اجلاس ریاض ابراز داشتند و نمایندگان خود را برای هرگونه مذاکره سیاسی در آینده برگزیدند.
"بروین ابراهیم" دبیرکل جنبش جوانان ملی عدالت و توسعه به خبرنگار شبکه العالم گفت: حضار در این نشست درخصوص ارسال نامه‌ای به استفان دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در سوریه توافق نظر کردند، که این نامه حاوی اسامی معرفی شده احزاب و جریان های مخالف در داخل سوریه برای نمایندگی آنها در هرگونه مذاکره سیاسی در آینده است.
این 17 حزب و جریان مخالف در داخل سوریه اقدام عربستان در نادیده گرفتن عمدی آنها و دعوت نکردن از آنها برای شرکت در اجلاس ریاض را جابنداری آشکار در راستای اجرای مقاصد معینی دانستند که هدف از آن حمایت از تروریسم است.
"انس جوده" رئیس جنبش "البناء والتطویر" در گفت و گو با خبرنگار العالم با اشاره به امکانپذیر نبودن توافق با گروههای تروریستی اظهار داشت: عربستان طرف اساسی حامی تروریسم و گروههای مسلح در سوریه است و نمی توان توافق یا راه کار سیاسی با جبهه النصره یا هر گروه دیگر همپایه آن ایجاد کنیم.
وی افزود: ما می گویم که همزمان با دنبال کردن خط مشی سیاسی توسط سوری ها، باید با تروریسم مبارزه نظامی کرد. شکاف هایی در صفوف "هیئت هماهنگی" به عنوان بارزترین گروه در صفوف مخالف در پی مشارکت آن در اجلاس ریاض بروز کرده است.
"شکری شیخانی" عضو سابق هیئت هماهنگی هم به شبکه العالم گفت: امروز و به علت تخلف هیئت هماهنگی در اعزام گروهی به ریاض، جدایی خود از این هیئت را از طریق رهبری شاخه دمشق اعلام کردم.
وی افزود: این گروهی که به ریاض رفت، کاملا می دانست که عربستان همان حامی تروریسم است لذا این کشور حق ندارد که اجلاسی سیاسی در زمینه سوریه برگزار کند.
براساس این گزارش، روشن نیست که آیا این تحرکات سیاسی به نتایجی منجر خواهد شد یا خیر زیرا میدان نبرد تعیین کننده همه رویکردها و تحرکات سیاسی است.

پربیننده ترین خبرها