دادگاه سودان 25 نفر را تکفیر کرد

دادگاه سودان 25 نفر را تکفیر کرد
جمعه 20 آذر 1394 - 14:26

یک قاضی سودانی 25 مسلمان سودانی از طائفه "القرآنیین" را به ارتداد متهم کرد و احتمال محکوم شدن آنان به اعدام وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت روسیا الیوم، عبدالله باقی الباقی قاضی دادگاه خطاب به متهمان گفت: شما را به داشتن افکار مغایر با اعتقادات اسلامی و اعلام آن در اماکن عمومی و ملاء عام متهم می کنم. شما قانون کیفری سودان را نقض کرده اید.

برپایه این گزارش، این افراد وابسته به "القرآنیین" یا "الطائفه القرآنیه" هستند که گروهی کوچک به شمار می رود و قرآن کریم را تنها منبع تعالیم دین اسلامی و قانونگذاری می دانند و مبنا بودن متون دیگر نظیر حدیث و سنت نبوی را رد می کنند.

براساس قوانین شریعت اسلامی در سودان از سال 1983، متهمان در صورت محکومیت براساس ماده 126 قانون کیفری که به مجازات ارتداد اشاره می کند، ممکن است به اعدام محکوم شوند.

احمد علی احمد از وکلای سودانی در رد اتهام وارده گفت: این افراد گناهکار نیستند. آنها از دین اسلام خارج نشده اند، بلکه با این روش به جا مانده از آبا و اجدادشان پرورش یافته اند. آنها حق خود در آزادی عقیده و عبادت را اعمال می کنند که براساس قانون اساسی و منشورهای بین المللی و منطقه ای امضا شده از سوی سودان، تضمین شده است.

برپایه این گزارش، اکثر متهمان کم سن و سال هستند و در جریان جلسه دادگاه آرام نشسته بودند. این جلسه در سایه تدابیر امنیتی شدید برگزار شد و نیروهای ضد شورش در خارج از سالن مستقر بودند و شماری از افسران افرادی را که وارد سالن دادگاه می شدند، بازرسی می کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها