لجاجت ترکیه؛ آنکارا دستِ پیش گرفته است؟

لجاجت ترکیه؛ آنکارا دستِ پیش گرفته است؟
شنبه 21 آذر 1394 - 19:39

وزیر امور خارجه ترکیه در اظهارنظری عجیب گفت: از روس‌ها خواستیم که آرامش را حفظ کنند و صبر ما هم حدی دارد(!)

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دولت آنکارا درعرصه داخلی و خارجی، موضعی مبتنی بر لجاجت در پیش گرفته است؛ از یک سو روسیه را به آرامش فرامی خواند و از سوی دیگر بابت سرنگونی جنگنده روسی درآسمان روسیه حتی به عذرخواهی حاضر نیست.

در این میان "مولود چاووش اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به اقدامات انتقام جویانه مسکو درپاسخ به سرنگونی جنگنده روسی از سوی نیروی هوایی ترکیه در ماه گذشته درآسمان سوریه و نزدیک مرزهای ترکیه، گفت: "از روسیه به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکای تجاری خود می خواهیم که آرامش را حفظ کند".

اوغلو درعین حال مدعی شد که "صبر ما هم حدی دارد و اگر پاسخی به اقدام روسیه ندادیم، به این دلیل نیست که می ترسیم یا حتی ذره ای احساس گناه می کنیم".

روزنامه الاخبار به نقل از چاووش نوشت: "دولت ترکیه صبر می کند، به امید آن که روابط این کشور با روسیه به شکل سابق آن باز گردد".

روزنامه "حریت" چاپ ترکیه هم به نقل از چاووش اوغلو نوشت جنگ لفظی و واکنش های دو طرف تاحدودی آرام شده است.

وزیر امور خارجه ترکیه در این راستا به دیدارش با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در بلگراد در اوایل ماه جاری اشاره کرد و گفت که در آن دیدار درخواست کرده که کانال های گفتگو با روسیه باز باشد، اما لاوروف به اظهارات وی اعتراض نکرده است.

وی مدعی شد که مسئولان روس پس از سرنگونی جنگنده این کشور در آسمان سوریه، احساساتی شده بودند و ترکیه را در معرض اتهامات قرار دادند.

چاووش اوغلو گفت: روس ها خواهان بهره برداری از همه فرصت ها ضد ترکیه هستند، اما صبر ما هم حدی دارد.

وی همچنین از مسکو خواست که در تصمیم خود مبنی بر اعمال تحریم ها علیه آنکارا بازنگری کند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها