مغز متفکر انفجارهای برج البراجنه بیروت دستگیر شد

مغز متفکر انفجارهای برج البراجنه بیروت دستگیر شد
يکشنبه 22 آذر 1394 - 14:57

نهادهای امنیتی لبنان مغز متفکر انفجارهای تروریستی منطقه برج البراجنه در ضاحیه جنوبی شهر بیروت را دستگیر کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای واحد ضربت شعبه اطلاعات لبنان پس از اجرای عملیات پیچیده و تعقیب چند هفته ای، توانستند محل پنهان شدن "بلال البقار" از طراحان اصلی حملات تروریستی به منطقه برج البراجنه را در منطقه القبه در شهر طرابلس در شمال لبنان شناسایی کنند.

بلال البقار از طراحان و عاملان اصلی انفجارهای تروریستی منطقه برج البراجنه با احمد الاسیر شیخ لبنانی سلفی تکفیری ارتباط تنگاتنگی داشته است. احمد الاسیر هم اکنون در بازداشت دستگاههای امنیتی لبنان است.

البقار در حملات انتحاری منطقه برج البراجنه که به شهادت و زخمی شدن دهها نفر از شهروندان لبنانی منجر شد، نقش مهمی داشت. او همچنین در حوادث امنیتی و حمله به مراکز نظامی در شماری از مناطق طرابلس مشارکت داشت.

براساس این اطلاعات، البقار دست راست صطام الشتیوی مغز متفکر اصلی انفجارهای منطقه برج البراجنه است. الشتیوی از اتباع سوری است که در ارتفاعات عرسال در مرز لبنان و سوریه به سر می برد و مورد حمایت گروههای مسلح است.

این اطلاعات همچنین حاکی است: البقار با فضل شاکر خواننده تروریست و فراری دیدار دوره ای داشت و برای وی سلاح از شهر طرابلس به شهر صیدا در جنوب لبنان می آورد و بارها در جنگ همراه وی علیه ارتش لبنان شرکت کرد.

البقار سپس به طرابلس نقل مکان کرده و گروه مسلحی را تشکیل داد و در درگیریهای امنیتی منطقه التبانه و محله بازارهای قدیمی شهر طرابلس شرکت داشت و جوانان را به جنگیدن همراه احمد الاسیر و دفاع از او تشویق می کرد.

البقار همچنین برای گماردن شماری از جوانان جهت حمایت از احمد الاسیر در زمان حضورش در منزل یکی از شیوخ شناخته شده، 15 میلیون لیره لبنانی دریافت کرد. وی در زمان وقوع درگیریهای شهر صیدا، چندین بار در نوار ویدئویی در کنار احمد الاسیر و فضل شاکر ظاهر شد و جمله "طرابلس، الاسیر را تنها نخواهد گذاشت" را تکرار می کرد.

البقار، چندین بار در منطقه القبه شهر طرابلس میزبان احمد الاسیر بود و جوانان را به پیوستن به گروههای مسلح تشویق می کرد؛ به گونه ای که نامش در فهرست افراد تحت تعقیب دو انفجار تروریستی منطقه برج البراجنه بود.

منابع امنیتی در گفت وگو با پایگاه خبری " العهد " تاکید کردند: البقار یکی ازمهم ترین طراحان و مجریان انفجارهای برج البراجنه بود؛ به گونه ای که دست راست صطام الشتیوی مغز متفکر اصلی این انفجارها به شمار می رود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها