پشتِ پردۀ شنبۀ سیاهِ کشتار شیعیان در نیجریه

پشتِ پردۀ شنبۀ سیاهِ کشتار شیعیان در نیجریه
يکشنبه 22 آذر 1394 - 22:05

العالم - ارتش نیجریه، شنبه شب، به منزل شیخ "ابراهیم الزکزاکی" رهبر جنبش اسلامی، حمله و ده ها تن را شهید و زخمی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای ارتش نیجریه، درحالی به شیعیان در حسینیۀ بقیة الله در شهر زاریا حمله کردند که این افراد، برای شرکت در مراسم تشییع جنازۀ یکی از قربانیان حملات گروه بوکوحرام، در حسینیه جمع شده بودند.

بوکوحرام، گروهی تروریستی است که اخیراً سرکردۀ آن، با ابوبکر بغدادی خلیفۀ خودخواندۀ داعش، بیعت کرد.

پایگاه اینترنتی "الوقت" به نقل از یکی از شاهدان عینی تاکید کرد که نیروهای ارتش نیجریه، با تیراندازی به تشییع کنندگان در حسینیۀ بقیة الله، دستکم 30 تن را زخمی کرد.

"ناصر عمر تسافی" سخنگوی جنبش اسلامی نیز خبر داد که هفت تن، از تشییع کنندگان، در دم به شهادت رسیدند و چهارتن دیگر به سبب جلوگیریِ نیروهای ارتش نیجریه از انتقالشان به بیمارستان، جان سپردند.

" زینه ابراهیم" همسر شیخ الزکزاکی، در گفت وگوی تلفنی با خبرگزاری آسوشیتد پرس و در حالی که هنوز صدای تیراندازی به گوش می رسید، گفت: این حمله، از شنبه شب آغاز شد و تا صبح یکشنبه ادامه یافت که دست کم 30 تن زخمی شدند.

شاهدان عینی تاکید کردند که 12 تن از پیروان شیخ الزکزاکی، در این حمله که به منظور بازداشتِ وی صورت گرفته بود، قربانی شدند.

یکی از شاهدان عینی خاطر نشان کرد: حدود 20 تن از کسانی که خود را سپر بلا کرده بودند، به ضرب گلوله نیروهای ارتش نیجریه زخمی شدند که حال برخی از آنان وخیم است و ارتش نمی گذارد آن ها را به بیمارستان ها منتقل کنیم.

در نخستین واکنش به این حملۀ ارتش نیجریه، شماری از مردم در لندن پایتخت انگلیس، در مقابل کمیساریای عالی نیجریه در این شهر، تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

شیخ الزکزاکی، از فساد سیاسی دولت نیجریه به شدت انتقاد کرده بود و روابط نیجریه با رژیم صهیونیستی و تبادل اطلاعات میان سازمان های امنیتی دو طرف و همچنین روابط  بوکوحرام با برخی از فرماندهان ارتش نیجریه را فاش کرده بود.

26

 

پربیننده ترین خبرها