استانداری بصره معامله باشرکتهای ترکیه راممنوع کرد

استانداری بصره معامله باشرکتهای ترکیه راممنوع کرد
دوشنبه 23 آذر 1394 - 11:47

شورای استانداری بصره اعلام کرد که در اعتراض به حضور غیر قانونی نیروهای ترکیه در خاک عراق، تصمیم گرفته است با شرکت های ترکیه معامله نکند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شورای استانداری بصره با اشاره به این که دولت ترکیه حاکمیت عراق را نقض کرده است، تاکید کرد که این تصمیم از معامله با شرکت های ترکیه جلوگیری و منافع دولت این کشور را در استان بصره محدود می کند.

احمد عبدالحسین عضو شورای استانداری بصره در مصاحبه با «الاتجاه پرس» گفت: شورای استانداری بیانیه رسمی به کنسولگری ترکیه در بصره ارایه داده و در آن اقدام غیرقانونی ترکیه در خصوص اعزام نیرو به عراق را محکوم کرده است.

وی افزود: شورای استانداری بصره تصمیم گرفته است با شرکت های ترکیه معامله نکند.

عبدالحسین اظهار داشت: موضع شورای استانداری واضح است و با هر کشوری که به حاکمیت عراق تعرض یا تروریسم به آن صادر کند یا برای ضربه زدن به وحدت آن تلاش کند مخالف است و این استان با این کشورها کاملا قطع رابطه خواهد کرد.

وی با اشاره به این که میزان سرمایه گذاری ترکیه در بصره در سال 10 تا 15 میلیارد دینار برآورد می شود، گفت: این هفته همه پروژه هایی که شرکت های ترکیه در آن ها کار می کنند متوقف خواهد شد.

وزارت امور خارجه عراق روز شنبه از شکایت رسمی به شورای امنیت سازمان ملل درباره ورود نیروهای ترکیه به اراضی این کشور خبر داد و از شورای امنیت خواست که عقب نشینی فوری وبی قید و شرط نیروهای ترکیه از خاک عراق را تضمین کند.

مردم عراق نیز روز جمعه در استان های مختلف از جمله بغداد، ذی قار و بصره با برگزاری تظاهرات گسترده حضور نیروهای ترکیه را در اراضی عراق محکوم کردند و از آنکارا خواستند که نیروهایش را ازعراق خارج کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها