2 ناوچه سعودی در باب المندب هدف قرار گرفت

2 ناوچه سعودی در باب المندب هدف قرار گرفت
دوشنبه 23 آذر 1394 - 13:18

دهها نفر ازمزدوران ائتلاف متجاوز عربستان در حمله موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن به مرکز فرماندهی عملیات متجاوزان در باب المندب کشته و مجروح شدند و دو ناوچه سعودی نیز در این حمله هدف موشکهای کاتیوشا قرار گرفت.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، منابع یمنی به شبکه العالم گفتند ارتش و کمیته های مردمی یمن با یک فروند موشک بالستیک "توچکا" مرکز فرماندهی عملیات ائتلاف در منطقه "شعب الجن" در استان تعز نزدیک باب المندب را هدف قرار دادند.

کشته شدن فرمانده اماراتی مزدوران ائتلاف سعودی و 152 نظامی دیگر

این منابع خاطرنشان کردند که در این حمله 152 نفر از مزدوران متجاوز ائتلاف عربستان از جمله فرمانده پایگاه مزدوران در باب المندب که یک سرهنگ اماراتی به نام سلطان بن هویدان است، کشته شدند.
این منابع از رسیدن 146 جنازه نظامیان مزدوران ائتلاف در این پایگاه به ساحل عدن و پایگاه عمران خبر داده، و خاطرنشان کردند که به دلیل شمار زیاد تلفات و مجروحان، متجاوزان ائتلاف یک کشتی حامل تجهیزات پزشکی را به نزدیکی ساحل فرستاده اند.

کشته شدن 42 نفر از مزدوران شرکت آمریکایی بلک واتر
همین منابع تأکید کردند که 42 نفر از مزدوران مسلح شرکت امریکایی "بلک واتر" از جمله فرمانده کلمبیایی آنها به نام "کارل" براثر شلیک موشک توچکا از سوی نیروهای یمنی، در باب المندب کشته شدند.
این منابع همچنین افزودند: به دنبال اصابت موشک بالستیک توچکا به پایگاه مزدوران ائتلاف عربستان در باب المندب، انفجارهای شدیدی در آن رخ داد که منجر به اصابت موشک کاتیوشا از این پایگاه به دو ناوچه سعودی شد.

این منابع تأکید کردند که آمارهای اولیه از خسارات وارد شده به این پایگاه حکایت از انهدام 3 فروند بالگرد آپاچی و بیش از 40 دستگاه ماشین آلات نظامی و هفت نفربر و 5 زرهپوش متعلق به شرکت بلک واتر دارد.

پربیننده ترین خبرها