آتش‌بس در یمن از امشب آغاز می‌گردد

آتش‌بس در یمن از امشب آغاز می‌گردد
دوشنبه 23 آذر 1394 - 18:33

ساعاتی قبل از شروع مذاکرات میان طرف‌های یمنی در ژنو با نظارت سازمان ملل، آتش بس در یمن از نیمه شب دوشنبه برقرار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، معین عبدالملک یکی از اعضای هیات مستعفی دولت یمن در سوئیس گفت که آتش بس امشب دوشنبه ساعت 12 (21:00 به وقت گرینویچ) اجرا می شود.

به نوشته "فرانس پرس"، یک مسئول نزدیک به عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن تاکید کرد که بر طبق توافق صورت گرفته با اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل هنگام سفر به عدن در 5 دسامبر و دیدارش با هادی در شهر ساحلی جنوبی، آتش بس از نیمه شب دوشنبه اجرایی می شود.

منابع نزدیک به هادی هفته گذشته اعلام کردند که قرار است آتش بس به مدت هفت روز ادامه داشته باشد و در صورتی که طرفین به آن پایبند باشند، این توافق قابل تمدید است.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله در یک نشست مطبوعاتی در صنعا قبل از حرکت به سمت ژنو اظهار داشت، درصورت توقف حملات عربستان و هم پیمانانش علیه یمن، جنگ را متوقف خواهد کرد.

وی تصریح کرد که فرصت موفقیت هرگونه گفتگو در سایه تداوم تجاوزگری، بسیار اندک خواهد بود.

عبدالسلام افزود: ما از خودمان دفاع می کنیم و بنا به توافق صورت گرفته، تجاوز ائتلاف در 14 دسامبر (دوشنبه) متوقف می شود و تا 24 ساعت تثبیت می گردد؛ سپس گفتگوی جدی و مثبت را آغاز می کنیم.

پیشتر دو بار تلاش سازمان ملل برای گردهم آوردن دو طرف درگیری در یمن با شکست مواجه شده بود و تاکنون نیروهای متجاوز به چندین بار اعلام آتش بس به ویژه در ماههای می و ژوئیه پایبند نماندند.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها