حمله دقیق یمنی‌ها به مقر متجاوزان سعودی

حمله دقیق یمنی‌ها به مقر متجاوزان سعودی
دوشنبه 23 آذر 1394 - 22:11

ارتش یمن اعلام کرد؛ حمله موشکی نیروهای یمنی به نزدیک باب المندب بر اساس گزارش‌های اطلاعاتی دقیق صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرتیپ ستاد شرف غالب لقمان سخنگوی ارتش یمن گفت: نیروهای ارتش یمن با استناد به گزارش های اطلاعاتی باخبر شد که نیروهای متجاوز و مزدوران آن ها از جمله نیروهای شرکت آمریکایی بلاک واتر در یکی از دره های موسوم به «شعب الجن» در نزدیک باب المندب تجمع کرده اند تا با وجود توافق سیاسی و ادعای آنان برای شرکت درمذاکرات ژنو، برای حمله به الشریحه و تعز آماده شوند. ارتش یمن نیز پس از آگاهی از این موضوع، مواضع این نیروها را هدف قرار داد.

لقمان در گفتگو با پایگاه خبری العهد لبنان گفت که نیروهای ارتش یمن  با موشک بالستیک "توچکا" نزدیک باب المندب را هدف قرار دادند.

وی بر کشته شدن ده ها تن از نیروهای متجاوز در این حمله موشکی تاکید کرد و گفت که این شلیک در وقت مناسب صورت گرفت و به هدف اصابت کرد.

سخنگوی ارتش یمن تاکید کرد که ارتش یمن می داند که چگونه و چه وقت به حملات متجاوز سعودی و مزدوران آنان پاسخ دهد.

لقمان با اشاره به ادامه تلاش های دشمن متجاوز برای اشغال برخی از جزایر یمن گفت: جزایر یمن را از وجود اشغالگران پاکسازی خواهیم کرد و قادر به این کار خواهیم بود و در برخورد با متجاوزان نرمش به خرج نخواهیم داد.

سرتیپ لقمان درخصوص آتش بس نیز گفت که ما به توافق ها پایبند هستیم و به قوانین بین المللی احترام می گذاریم اما مهم این است که آتش بس نقض نشود، زیرا درصورتیکه آن ها آتش بس را نقض کنند، ما پاسخی دیگر به آن ها خواهیم داد.

لقمان درادامه گفت که درصورت ادامه تجاوز عربستان و مزدورانش، ارتش یمن قادر خواهد بود که عملیات بیشتری را برای غافلگیر کردن دشمن انجام دهد و آماده است که در هر زمانی این قبیل عملیات ها را انجام دهد و دشمن را غافلگیر کند.

سخنگوی ارتش یمن همچنین گفت که نیروهای متجاوز با قرار گرفتن بند مبارزه با تروریسم در برنامه کاری مذاکرات ژنو مخالف هستند، زیرا تروریسم ساخته دست آنان است.

وی درباره دستیابی به آتش بس دائم ابراز امیدواری کرد و گفت در صورتیکه متجاوزان آتش بس را نقض کنند، به آن ها پاسخ سختی خواهیم داد.

لقمان در پایان گفتگوی خود با پایگاه العهد اظهار داشت: عربستان منشأ گروه های تروریستی مستقر در یمن است و در صورتی که مقامات سعودی بخواهند تروریسم را متوقف کنند، قادر به این کار خواهد بود، اما آن ها از یک سو مدعی هستند که می خواهند آن را متوقف کنند و ازسوی دیگر آتش جنگ را شعله ور می کنند، اما ارتش یمن برای همه احتمالات آمادگی دارد.

پربیننده ترین خبرها