عقب نشینی جزئی نظامیان ترکیه در عراق

عقب نشینی جزئی نظامیان ترکیه در عراق
سه شنبه 24 آذر 1394 - 12:05

العالم - ترکیه بخشی از نیروها و تجهیزاتش را از اردوگاه نظامی بعشیقه در نزدیکی موصل عقب برد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری "آناتولی" ترکیه به نقل از "منابع نظامی" خود نوشت: بخشی از نیروهای مستقر در اردوگاه نظامی بعشیقه در چارچوب سازماندهی جدید روز دوشنبه به منطقه کردستان عراق منتقل شدند.
آناتولی خاطرنشان کرد: یک ستون متشکل از 10 تا 20 جنگ افزار و تجهیزات نظامی – شامل تانک – را از پادگان مزبور به سمت منطقه کردستان عراق ترک کرد.
خبرگزاری ترکیه در خصوص این که آیا نیروها و تجهیزات مزبور در عراق می مانند یا به ترکیه باز گردانده می شوند، مطلبی انتشار نداده است.
از سوی دیگر احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه، با تاکید بر ادامه حضور نیروهای کشورش "برای آموزش نظامی" در عراق اعلام کرد، تدابیر لازم را برای ساماندهی جدید این نیروها اتخاذ کرده است.
برخی خبرگزاری ها نیز به نقل از مسوولان محلی عراقی نوشتند که کاروان نظامی ترکیه صبح دوشنبه از اردوگاه زلیکان به استان دهوک عراق واقع در نزدیکی مرزهای ترکیه عقب نشستند.
به گفته این مسوولان کاروان مزبور شامل تجهیزات نظامی و سلاح های سنگین بود، اما مربیان و مستشاران نظامی ترک "طبق توافق قبلی میان آنکارا و بغداد" در اردوگاه باقی ماندند.
ترکیه دو هفته پیش صدها تن از سربازان و تانک های خود را در اطراف شهرک بعشیقه در نزدیکی مناطق تحت سیطره داعش مستقر کرد.
این اقدام ترکیه با واکنش جدی دولت عراق مواجه شد و به طور رسمی از ترکیه به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرد و خواستار عقب نشینی فوری این نیروها از خاک کشورش شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها