چگونه مجری تلویزیونی ژنرال سعودی را مستاصل کرد!+فیلم

سه شنبه 24 آذر 1394 - 15:21

العالم - سوالها و تحلیل های رولا جبریل ، روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی فلسطینی -ایتالیایی، در شبکه الجزیره قطر(انگلیسی) درباره حمایت سعودی ها از تروریسم، ژنرال بازنشسته عربستانی را مستاصل کرد.

به گزارش سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جبریل در واکنش به اظهارات "انورعشقی" (دلال روابط سعودی ها و صهیونیست ها) که ایران را به دخالت در امور کشورهای منطقه و بی ثباتی در منطقه متهم کرد، گفت: نقش عربستان در این زمینه بیشتر است، زیرا ریاض با هدف گسترش "مذهب" پاکسازی فرقه ای وهابیت از تروریسم حمایت مالی می کند؛ مذهبی که از نگاه او دیگران هر که باشند سنی یا شیعه باید کشته شوند.

در حالی که انور عشقی با بنیادگرا خواندن گروه های تروریستی قصد داشت حمایت کشورش از آن ها را رد کند، رولا جبریل خطاب به او گفت: شما باید توضیح دهید که چرا داعش در شهر رقه سوریه سبک و شیوه سعودی ها را [در مراکز آموزشی] اعمال می کند؛ پاسخ آن روشن است زیرا شما با داعش بیش از هر گروه دیگری در منطقه سنخیت دارید.

وی افزود: عربستان در حالی به یمن [به بهانه دفاع از رئیس جمهوری مستعفی این کشور] حمله می کند که هیچ اقدامی در واکنش به حملات [پی در پی] اسرائیل به غزه انجام نداده است.

بر پایه این گزارش ژنرال سابق سعودی که نشانه های درماندگی در چهره اش پیدا بود در واکنش به سخنان سلیس و محکم این خبرنگار به لکنت افتاده بود و پاسخ قانع کننده ای ارائه نکرد.

انورعشقی مدیر مرکز مطالعات راهبردی و حقوقی در جده به نهادهای تصمیم گیرنده عربستان سعودی نزدیک است و تاکنون بارها از برقراری روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی دفاع کرده است.

پربیننده ترین خبرها