دیدار رئیس‌جمهور احتمالی لبنان با بشار اسد

دیدار رئیس‌جمهور احتمالی لبنان با بشار اسد
سه شنبه 24 آذر 1394 - 16:30

"سلیمان فرنجیه" رهبر جریان "المرده" و گزینه احتمالی ریاست‌جمهوری لبنان، یکشنبه گذشته با "بشار اسد" رییس جمهور سوریه ملاقات کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اسد و فرنجیه که همواره تلفنی با یکدیگر در تماسند، در این دیدار موضوع ریاست جمهوری لبنان و دغدغه های موجود درباره آن و اعطای اختیار مطلق به همپیمانان سوریه در لبنان به منظور تصمیم گیری همسو با منافع ملی شان را مورد بررسی قرار دادند.
روزنامه لبنانی "السفیر" نوشت: این ملاقات مناسبتی برای ارزیابی مجدد صحنه سیاسی منطقه به ویژه سوریه و لبنان بود و فرنجیه بسیار خشنود از نتایج گفت و گوها و فضای حاکم بر آن، از سفرش به سوریه بازگشت و دیگر بار احترام و اعتماد رهبری سوریه به شخص خود و راهکارهای سیاسی اش را حس نمود به ویژه که از معدود سیاستمداران لبنانی است که در سخت ترین شرایط در کنار سوریه و مقاومت ایستادند.   
در همین چارچوب، ارتش لبنان با هماهنگی دستگاه های امنیتی تدابیر امنیتی را در تمام مناطق لبنان به ویژه بیروت و حومه جنوب آن اتخاذ کرد. ارتش تصمیم های نظامی و امنیتی مهمی در "جرود عرسال" و "بقاع شمالی" به منظور مقابله با تلاش گروه های تروریستی برای نفوذ به خاک لبنان مقرر کرده است.  
ارتش لبنان به گلوله باران شبه روزمره جرود که گروه های تروریستی در آن مستقر هستند، ادامه می دهد و "حزب الله" توانست یک دستگاه خودروی بزرگ گروه تروریستی "داعش" در گذرگاه میان "الرومیات" و "مرطبیه" در حومه شهر "قاره" در "القلمون" را با نصب بمب منهدم کند و به آتش بکشد که به کشته و زخمی شدن تمام سرنشینان آن انجامید.
همچنین توپخانه حزب الله تجمع گروه های تروریست را در گذرگاه الزمرانی" با موشک های هدایت شونده زیر آتش گرفت که شمار زیادی از افراد مسلح کشته و زخمی شدند.
این عملیات یک روز پس از تلاش داعش برای نفوذ به "تلال الحمرا" واقع در میان "جرود القاع" و "جرود راس بعلبک" انجام شد. 
یک مسئول امنیتی لبنانی به السفیر گفت، هدف آتشباری ارتش فلج ساختن گروه های تروریست و جلوگیری از هر گونه اقدام هجومی و همچنین تاکید غیر مستقیم به این مساله است که توافق سری برای مبادله وجود ندارد و شایعه گذرگاه های امن برای افراد مسلح دروغ است.     
وی درباره تصمیم قاطع فرماندهی ارتش برای آتشباری و موشک باران شدید و گسترده مواضع گروه های تروریست گفت، عرسال و اطراف آن از نظر نظامی و امنیتی در مرحله فعلی بیش از هر زمان دیگر مستحکم است به ویژه که گروه های ترویست همواره خائنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها