سلاح‌های روسی ضد داعش برای ارتش عراق

سلاح‌های روسی ضد داعش برای ارتش عراق
سه شنبه 24 آذر 1394 - 22:13

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد که روسیه، ارتش عراق را برای مقابله با گروه تروریستی "داعش" به انواع سلاح‌های متوسط و سبک مجهز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "اسکندر وتوت" گفت: موضع روسیه درباره حمایت از عراق با سلاح متوسط و سبک خوب است، اما هنوز دولت برای امضای توافق های مهم با طرف روس درباره حمایت از نیروی هوایی عراق و تجهیز آن به هواپیماهای جنگی تصمیمی اتخاذ نکرده است.
پایگاه اینترنتی "رای الیوم" به نقل از وتوت نوشت: سلاحی که روسیه به ارتش عراق داده برای ادامه نبرد علیه داعش مهم است، اما مشکلی که باعث تعویق یکسره کردن کار نبرد علیه داعش شده، نبود جنگنده به مقدار کافی جز بالگردهای ارتش است که همچنان به حمایت از نیروهای مسلح حمایت می کنند.
"نصیر نوری" سخنگوی وزارت دفاع پنجشنبه گذشته درباره تحویل دو فروند بالگرد جنگی "میل می 28" (شکارچی شب) به نیروی هوایی ارتش عراق در چارچوب قرارداد با دولت روسیه خبر داده بود.
روسیه همپیمان استراتژیک عراق در سطوح نظامی و اقتصادی است و دولت سابق "نوری المالکی" چند قرارداد تسلیحاتی در زمینه های پدافند هوایی، نیروی هوایی و نیروی زمینی امضا کرده بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها