حجاب دختران امریکایی برای همبستگی با مسلمانان

چهارشنبه 25 آذر 1394 - 22:13

العالم ـ شماری از دانش آموزان غیر مسلمان مدرسه "ورنون هلز" در شیکاگو، حجاب بر سر کردند تا هم حجاب را تجربه کرده باشند و هم با همکلاسی های مسلمان خود اعلام همبستگی کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فایل ویدئویی که  در تارنمای اینترنتی روزنامه "دیلی هیرالد" منتشر شد، دانش آموزی به نام یاسمین عبدالله را نشان می دهد که حجاب بر سر دانش آموز دیگری به نام چارلی موسلی قرار می دهد درحالی که قصد خود از این کار را برای این دانش آموز توضیح می دهد. وی می گوید: "نمی توانی در مورد یک شخص و اعتقاداتش قضاوت کنی مگر اینکه درک کنی برای چه این کارها را می کند...".

مدرسه ورنون هیلز امروز چهارشنبه فعالیتی تحت نام "یک میل با حجاب او راه برو" با هماهنگی "انجمن دانش آموزان مسلمان" برگزار کرد تا به دختران غیرمسلمان فرصت پوشیدن حجاب و درک بهتر اسلام بدهد. یاسمین عبدالله که ریاست این انجمن را به عهده دارد، بیان کرد که این برنامه به از بین بردن دیدگاه های منفی نسبت به این نوع پوشش کمک خواهد کرد.

وی افزود: این فعالیت تجربه ای ممتاز بود و امیدواریم که به برنامه ای  سالانه تبدیل گردد، زیرا بسیاری از دانش آموزان حس خوبی نسبت به دانش اموزان مسلمان پیدا کردند و از این تجربه بهره بردند، علی رغم آنکه یکی از دانش آموزان از یکی از شرکت کنندگان خواست تا حجاب خود را بردارد.

روز چهارشنبه 6 تن از دانش آموزان ساعات صبح را صرف قرار دادن حجاب بر سر 17 دانش آموز دیگر کردند همچنین از معنای حجاب و ابعاد دین اسلام سخن گفتند.

دانش آموزان و معلمان نیز با دیدن دانش آموزان غیرمسلمان که حجاب بر سردارند، تشویق شدند تا سوالات خود را درباره حجاب مطرح کنند.

چارلی موسلی که حجاب بر سرداشت، گفت: میخواستم بیشتر درباره این دین بدانم بویژه که عمویم مسلمان است. افزایش تعداد آنانیکه حجاب بر سر دارند، امکان پذیرش این دین در نزد مردم را فراهم می کند و آگاهی و شناخت افراد نسبت به اسلام را افزایش می دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها