چرا پلیس نمی‌تواند داعش را تعقیب کند؟!

چرا پلیس نمی‌تواند داعش را تعقیب کند؟!
پنج‌شنبه 26 آذر 1394 - 22:09

نیروهای پلیس درهمه جای دنیا به دنبال تروریست‌ها هستند اما وسایل پیشرفته تکنولوژی که امروزه شاهد آن هستیم ، لزوماً به نفع پلیس نیست و امروزه تروریست‌ها می توانند به شکل خاص و بدون اینکه پلیس از مکالمه‌های آنان مطلع شود، با یکدیگر در تماس باشند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شرکت های تکنولوژی از زبان های برنامه ریزی برای حفظ اطلاعات از طریق تبدیل اطلاعات خصوصی و پیام های فرد به مجموعه ای از شماره ها و کلمات استفاده می کنند و نرم افزارهای کدگزاری برای مخفی کردن این اطلاعات از دسترس هکرها تلاش می کنند.

نرم افزار کدگزاری تلاش می کند تا این اطلاعات از چشم های هکرها پنهان نگاه دارد.

وقتی گروه های تندرویی مانند داعش افراد را برای اجرای عملیات تروریستی آموزش می دهند، از برنامه های ویژه مکالمه میان دو نفر استفاده می کنند که به طور اتوماتیک، پیام های آنان را کدگزاری می کنند، درنتیجه دسترسی پلیس به این گفتگوها دشوار می شود.

*** خود تلفن ها هم کدهای خاص دارند

شرکت هایی مانند " اپل"  و" گوگل" برای کدگزاری اطلاعات جمع آوری شده در سیستم های خود مانند اپل و اندروید کد دارند، درنتیجه حتی درصورتیکه پلیس به یک تلفن مظنون به استفاده در جنایت تروریستی یا برنامه ریزی برای آن دست یابد، این بدان معنا نیست که دسترسی به این برنامه ها برای مسئولان آسان است، به ویژه اینکه ورود به دستگاه نیاز به رمز داشته باشد.

این مساله، استفاده مسئولان قضایی از اطلاعات به عنوان ادله را برای آنان دشوار می کند، و عموماً پلیس باید دستور قضایی داشته باشد تا درجستجوی ادله باشد و درنتیجه، پلیس می تواند با یک شرکت تکنولوژی ارتباط داشته باشد و از آن بخواهد که اطلاعات مربوط به یکی از مشتریانش را استخراج کند.

اما اهمیت این دستورهای قضایی درحال از بین رفتن است، زیرا شرکت های تکنولوژی دیگر قادر به باز کردن کدهای مورد استفاده از سوی مشتریان خود نیستند زیرا کدی که صاحب تلفن برای دستگاه تلفن خود می گذارد، فقط توسط خود وی قابل باز شدن است.

*** مسئولان قضایی همچنان خواهان دستیابی به اطلاعات هستند

"جیمز کوفی" مدیر دفتر تحقیقات فدرال تمایل دارد که شرکت های تکنولوژی راه های مخصوصی برای پلیس را درنظر بگیرند که اجازه دسترسی به اطلاعات کاربران را به پلیس دهد.

کومی به شرکت های تکنولوژی مانند اپل و مایکروسافت پیشنهاد کرده است که "درب های دوم" را طراحی کنند که به مسئولان اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی افراد را بدهد اما شرکت های فن آوری، درب های دوم را ایده خوبی نمی دانند.

معروف ترین برنامه نویسان ماه ژوئیه گذشته در بیانیه ای اعلام کردند تلاش های دفتر تحقیقات فدرال مردم را مجبور می کند که احساس راحتی نداشته باشند و اطلاعات یا برای همه قابل حمایت باشد و یا اینکه اصلا مورد حمایت نباشد و 48 شرکت و 37 گروه مدنی هم، از بیم آنکه هکرها از وجود این درب های دوم بهره برداری کنند، همین موضع را اتخاذ کردند.

نرم افزار کدگزاری برنامه ای است که نوشتن آن و مشارکت درآن آسان است و دراغلب موارد رایگان است و درصورتیکه پلیس بتواند به آن دست یابد، تروریست ها و جنایتکاران هم می توانند به دستگاه های سازنده آن درخارج از آمریکا دست یابند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها