درگیری شدید دانشجویان و پلیس در ترکیه

درگیری شدید دانشجویان و پلیس در ترکیه
جمعه 27 آذر 1394 - 09:36

العالم - درگیری پلیس ترکیه و ده ها جوانِ طرفدار کُردها دیروز پنجشنبه در آنکارا به پرتاب سنگ از سوی تظاهرکنندگان و شلیک گاز اشک آور توسط پلیس منجر شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جوانان به سوی نیروهای پلیس سنگ و فشفشه پرتاب کردند و نیروهای پلیس نیز از گاز اشک آور برای پراکنده کردن آنها استفاده کردند.

جوانان تظاهر کننده که دانشجویان دانشگاه فنی خاورمیانه بودند، با دردست داشتن پلاکاردی بزرگ با عبارت " ملت کُرد تنها نیست " ، به سوی کاخ ریاست جمهوری  درحرکت بودند. 

دانشجویان هنگام خروج از دانشگاه با تعداد زیادی از نیروهای پلیس که دانشگاه را محاصره کرده بودند، مواجه شدند و برخی دانشجویان با شیشه ، سنگ و فشفشه به پلیس حمله کردند.

خبرگزاری دوگان ترکیه نیز اعلام کرد که نیروهای پلیس حداقل 6 دانشجو را بازداشت کردند.

خبرگزاری آناتولی نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی 25 فرد مسلح را که گفته می شود عضو حزب کارگران کردستان ( پ ک ک ) بودند، طی دو روز در جنوب شرق ترکیه به قتل رساندند.

بعد از 2 سال آتش بس بین دولت و حزب کارگران کرد موسوم به پ.ک.ک ، درگیری های مسلحانه تابستان گذشته ازسرگرفته شد و تلفات زیادی برجای گذاشت.

روز سه شنبه همین هفته 3 نیروی پلیس در شهر سیلوان استان دیار بکر در جنوب شرق ترکیه با انفجار یک بمب در مسیر خودروی زرهی آنها کشته و 3 پلیس نیز زخمی شدند.

دو جوان نیز روز چهارشنبه این هفته به علت اعتراض به مممنوعیت تردد در منطقه سور شهر دیاربکر – مرکز استان دیار بکر- به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شدند.

تردد در منطقه سور شهر دیار بکر – بزرگترین شهر بخش جنوب شرقی ترکیه - از روز 2 دسامبر 2015 ممنوع است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها