نخستین استعفاها پس از سخنرانی سالانه پوتین

نخستین استعفاها پس از سخنرانی سالانه پوتین
جمعه 27 آذر 1394 - 16:12

ساعاتی پس از سخنرانی و نشست خبری سالانه رئیس جمهور روسیه، اعضای هیات مدیره آژانس روسی مبارزه با مواد نیروزا (دوپینگ) به طور جمعی استعفا دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، چند ساعت پس از اعلام موضع ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مبنی براینکه دولتش در تعامل با مسئولان بین المللی در مبارزه با مواد نیروزا شفاف خواهد بود، مسئولان آژانس روسی مبارزه با مواد نیروزا به طور دسته جمعی استعفا دادند.

به گزارش خبرگزاری "آر – اسپرت" روسیه به نقل از وزارت ورزش این کشور، اعضای هیات مدیره آژانس مبارزه با مواد نیروزا در روسیه از جمله "نیکیتا کاماییو" قائم مقام مدیر و "ایگور زاگورسکی" معاون مدیر کل همکاری بین المللی آژانس، استعفا داده اند.

ولادیمیر پوتين روز پنج شنبه (17 دسامبر) در نشست سالانه مفصل خود در مسکو قول داد که کشورش در تعامل با مسئولان بین المللی در موضوع مبارزه با موارد نیروزا در زمینه ورزش شفاف خواهد بود.
وی تاکید کرد افراد متخلف اعم از مربیان و ورزشکاران، باید بهای کار خود را بپردازند.

آژانس بین المللی مبارزه با مواد نیروزا (وادا) گفته است که آژانس روسی (روسادا) تا قبل از اینکه برای مشخص شدن میزان مطابقت با معیارهای وادا مورد آزمایش جدید قرار نگیرد، نمی تواند فعالیت خود را از سرگیرد.

پس از آن آژانس روسی مبارزه با مواد نیروزا اعلام کرد که بهبود سطح فعالیت خود را با هدف جبران اشتباه های صورت گرفته آغاز خواهد کرد و به همراه آژانس بین المللی برای ارائه راه حلی به منظور پشت سرگذاشتن بحران فعلی تلاش خواهد کرد.

بر اساس پیشنهاد کمیته مستقل تشکیل شده از سوی آژانس بین المللی مبارزه با مواد نیروزا برخی از ورزشکاران روس از شرکت در مسابقات بین المللی منع شدند و مجوز آزمایشگاه مسکو ویژه کشف مواد نیروزا پس از اقدام این آزمایشگاه در از بین بردن 1417 نمونۀ گرفته شده از ورزشکاران روس، لغو شد.

همچنین وادا به فدراسیون بین المللی دو و میدانی  پیشنهاد کرده بود که فدراسیون روسیه را متوقف کند و ورزشکاران روس را از شرکت در رقابت های ورزشی خارج منع کند و فدراسیون بین المللی سیزدهم ماه جاری این تصمیم را اتخاذ کرد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها