مایکل‌مور: ما همه‌ مسلمانیم +عکس

مایکل‌مور: ما همه‌ مسلمانیم +عکس
شنبه 28 آذر 1394 - 14:40

کارگردان بزرگِ آمریکایی، برای اعتراض به اظهارات ضد اسلامی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با در دست گرفتنِ پلاکاردِ " ما همه، مسلمانیم"، مقابل "برج ترامپ" تحصن کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مایکل مور، که کارگردان پرفروش ترین فیلم مستندِ تاریخ و برندۀ جایزۀ اسکار و نخل طلای کن است، به مدت چند ساعت در مقابل برجِ ترامپ تحصن کرد و پس از رسیدنِ پلیس، به خانه برگشت و نامه ای به نامزدِ تندروی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت و در صفحۀ فیس بوکِ خود منتشر کرد.

وی در این نامه، ماجرای مصاحبه ای تلویزیونی مربوط به سال 1998 که ترامپ و مور در آن حضور داشتند را به او یادآوری کرد. ترامپ، تهیه کنندۀ برنامه را نزد مور فرستاده بود و از او خواسته بود که در برنامه شرکت نکند، زیرا ترامپ از او می ترسد. مور ناچار شد نزد ترامپ برود و تاکید کند که در مصاحبه، به او حمله نخواهد کرد و همین اتفاق هم افتاد.

مایکل مور سپس در نامۀ خود به ترامپِ 2015 اشاره کرد و اظهارات نژادپرستانۀ او را ضد مسلمانان و درخواستِ جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا را یادآور شد و به ترامپ گفت: آن چه تو می گویی به هیچ وجه با آمریکای امروز، شباهت ندارد.

مایکل مور افزود: نظرسنجی ها حاکی از آن است که 85 درصد از رأی دهندگان در انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری آمریکا، یا از زنان و جوانانِ 18 تا 35 سال هستند، یا از رنگین پوستان هستند. به این ترتیب، این افراد، نه، تو هستند، نه رأی دهندگان و نه طرفدارانت.

وی در ادامه نوشت: اکنون، همه ما مسلمانیم؛ همان طور که همۀ ما کاتولیک، یهود، مکزیکی، سفید و سیاهیم..

مایکل مور در پایان این نامه از خوانندگان خواست در بخش نظرات، جملۀ "ما، همه مسلمانیم" را کامنت بگذارند و عکس خود را با پلاکاردی از این جمله در دست درج کنند تا شخصاً این عکس ها را به دونالد ترامپ برساند.

مایکل مور فیلمساز، نویسنده، منتقد اجتماعی و فعال سیاسی- اجتماعی شهیر آمریکایی است که به سبب رویکردِ انتقادی و صریحِ خود معروف است. او، کارگردان و تهیه کننده مستند فارنهایت 11/9 است که به عنوان پرفروشترین مستند تاریخ شناخته شد و در سال 2002 جایزه نخل طلایی جشنواره کن را به خود اختصاص داد. دو فیلم مستند دیگر وی به نام سیکو و بولینگ برای کلمباین نیز جزو 10 مستند پرفروش جهان هستند. وی در سال 2002 با فیلم بولینگ برای کلمباین موفق به کسب جایزه اسکار شد. 

مایکل مور و جایزه اسکار

مایکل مور و جایزه نخل طلای کن

 

مجله تایمز در سال 2005 مور را به عنوان یکی از صد فرد تاثیرگذار در جهان معرفی کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها