بمب‌افکن راهبردی روس 16 ساعت در آسمان بود

بمب‌افکن راهبردی روس 16 ساعت در آسمان بود
يکشنبه 29 آذر 1394 - 19:16

جنگنده-بمب‌افکن‌های راهبردی روسیه از اواسط نوامبر (اواخر آبان) وارد عملیات ضد تروریست‌ها شده و تاکنون 145 پرواز بر فراز مواضع داعش در سوریه انجام داده‌اند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، آناتولی کونوفالوف معاون فرمانده تسلیحات هوایی دورپرواز روسیه در گفت و گو با رادیو صدای مسکو گفت که جنگنده های روس تا کنون نزدیک به 145 حمله علیه به داعش در سوریه انجام داده و حدود 1500 بمب و 20 موشک کروز شلیک کرده اند.
به نوشته اسپوتنیک، وی افزود: جنگنده های تو-22 "بلندر" و تو-160 "بلاکژاک" بمب افکن راهبردی است که بعد از بلند شدن از پایگاه های روسیه و گذشتن از دریای مدیترانه، 16 ساعت در حال پرواز و انجام ماموریت در سوریه بوده اند. تو-22 بمب افکن است و تو-160 موشک کروز شلیک می کند.
این مسؤول نظامی روس خاطرنشان کرد که شلیک ها بسیار دقیق بوده و به اهداف مورد نظر اصابت کرده و این در حالی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تصریح کرده که ارتش روسیه هنوز از همه توان خود در حملات هوایی استفاده نکرده است.
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هم اعلام کرد که اعزام یک ناوگان با 25 جنگنده راهبردی به سوریه، به مسکو این امکان را داده که تعداد حملات هوایی را افزایش دهد.
پیش از این تنها جنگنده های سوخو در آسمان سوریه ماموریت انجام می دادند که مهمترین آنها سوخو-34 و سوخو-24 و 25 هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها