دستگیری سرکرده چچنی داعش در کرکوک

دستگیری سرکرده چچنی داعش در کرکوک
دوشنبه 7 دی 1394 - 15:23

رسانه‌های عراقی به نقل از منابع امنیتی این کشور، از دستگیری یکی از سرکردگان چچنی داعش در کرکوک خبر دادند؛ این درحالی است که قبلا خبرهایی در باره کشته شدن او در سوریه منتشر شده بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این رسانه‌ها تأکید کردند "ابو عمر الشیشانی" به همراه 2 تن دیگر از سرکردگان داعش در عملیات هلی‌برن نیروهای ویژه آمریکایی داخل کرکوک دستگیر شد. این عملیات جمعه گذشته در ناحیه "الریاض" کرکوک اجرا شد.
سایت "روسیا الیوم" به نقل از این رسانه‌ها تأکید کرد که شماری از نیروهای اداره مبارزه با تروریسم در این عملیات مشارکت داشتند و دستگیر شدگان به "سلیمانیه" منتقل شدند.
این دومین بار است که نیروهای ویژه آمریکایی در کرکوک با همکاری نیروهای اداره مبارزه با تروریسم وابسته به کردستان عراق، عملیات مشترک انجام می‌دهند.
عملیات قبلی در 22 اکتبر گذشته در شهرستان "الحویجه" در جنوب غربی کرکوک انجام شد.
منابع رسمی عراقی هنوز این خبرها را تأیید نکرده اند.
خبر دستگیری این سرکرده چچنی داعش درحالی منتشر می شود که قبلا خبرهایی در رسانه‌ها در خصوص کشته شدن او منتشر شده بود.
نام واقعی "ابو عمر الشیشانی" یا همان چچنی، به استناد وزارت دفاع گرجستان "طرخان بترشفلی" است.
عمر یا طرخان 45 ساله متولد 1968 در روستای برکیانی در وادی بانکیسی است. عمر از سال 2006 تا 2007 در ارتش گرجستان خدمت اجباری خود را طی کرد.
عمر چچنی از سران القاعده در چچن، در اوایل سال 2013 همراه با صدها فرد مسلح وارد سوریه شد. وی سرانجام با سرکرده داعش بیعت کرد و فرمانده اصلی نیروهای این گروه تروریستی در شمال سوریه شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها