راهبرد جدید نیروهای عراقی علیه داعش

سه شنبه 8 دی 1394 - 23:09

بغداد(العالم) – نیروهای امنیتی عراقی، راهبرد جدیدی را برای تضعیف گروه تروریستی "داعش" در پیش گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای امنیتی عراقی در حال هدف قرار دادن سرکردگان مهم گروه تروریستی داعش هستند؛ این راهبرد جدید باعث تضعیف این گروه تروریستی و تغییر وضعیت آن از هجومی به دفاعی در مناطق مختلف شده است. 
جدیدترین ضربات سهمگین به داعش به دستگیری 40 سرکرده آن در بغداد و حومه آن انجامید، که مهمترینشان افرادی هستند که داعش آنان را به عنوان "والی بغداد"، "والی جنوب" و "والی دیالی" تعیین کرده بود.
"ابوبکر بغدادی" سرکرده داعش در پیامی صوتی به ناتوانی در جلوگیری از نفوذ سازمان اطلاعات عراق به ویژه "هسته بازها"  به داخل صفوف تروریستهایش که همچنان اطلاعات سری را درباره تحرکات داعش در اختیار نیروهای هوایی و زمینی عراق قرار می دهند، اعتراف کرد.    
نیروی هوایی عراق با بمباران منطقه "طویبه"، "ابو احمد العلوانی" سرکرده شورای نظامی داعش، "عبدالرحمن الیمنی" مسؤول واحد خمپاره ای این گروه، "ابو انس السامرائی" والی "فرات"، "ابو سعد الانباری" از سرکردگان امنیتی داعش در فرات و "عمر ابو الاثیر الشامی" مسؤول اطلاع رسانی داعش در "دیر الزور" سوریه را از پا درآورد.
"ابو ارکان العامری" مسؤول پرونده امنیت و اطلاعات استان دیرالزور، "اسماعیل السبعاوی" مسؤول اجرایی داعش در استان "نینوی"، "ابو منصور الشامی" سرکرده نظامی منطقه "عکاشات"، "ابو عمر الروسی" کارشناس ساخت موشک های موسوم به "جهنم" و "ابوخالد الشامی" مسؤول ساخت موشک های داعش در حمله نیروهای امنیتی عراق در منطقه عکاشات کشته شدند.
هماهنگی دقیق امنیتی میان نیروهای زمینی و هوایی به کشته شدن سرکردگان کارآزموده داعش انجامید، که تاثیری منفی بر این گروه تروریستی داشت و باعث شد در سوریه و عراق از هجوم به دفاع تغییر رویکرد دهد.   
پس از آنکه داعش بخش های وسیعی از سوریه و عراق را اشغال کرد به گفته "سعد الحدیثی" سخنگوی اطلاع رسانی نخست وزیر عراق 48  درصد اراضی تحت اشغالش را در عراق از دست داده است.
این رقم در سوریه 14 درصد است.
ناظران معتقدند شکست های مستمر گروه تروریستی داعش به خاطر توانمندی نیروهای عراقی در زمینه نابودسازی سرکردگان مهم آن، فلج کردن آن و انهدام انبارهای لجستیکی و قطع راه های تدارکاتی اصلی آن می باشد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها